تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۱۶۱۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سهم 43 درصدی گل گهر در تامین نهاده های تولید فولاد/ خبرهای خوش ملارحمان برای سهامداران

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: منطقه گل گهر توانسته نقش 43 درصدی در تولید نهاده ها و مواد اولیه تولید فولاد داشته باشد که قابل افتخار است.
سهم 43 درصدی گل گهر در تامین نهاده های تولید فولاد/ خبرهای خوش ملارحمان برای سهامداران

به گزارش می متالز، «جمشید ملارحمان» امروز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: از سه میلیارد تن ذخایر سنگ آهن کشور، 30 درصد آن مربوط به ذخایر گل گهر است و انتظار می رود به همین اندازه سهم و نقش در تامین نهاده های تولید فولاد داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه نخست گل گهر در تولید کنسانتره کشور ، گفت: پارسال 16 میلیون تن کنسانتره در شرکت تولید شد که سه درصد بالاتر از تولید سال 97 بود.
ملارحمان ادامه داد: در حوزه ذخایر و ذخایر پایدار، موفق به ارتقای آن از 30 میلیون تن به 180 میلیون تن شدیم که تداوم پایداری در تامین مواد اولیه و کانسنگ های تولیدی را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در آینده نزدیک ذخایر جدیدی (حتی بزرگتر از ذخایر قبلی) به مدار مالکیت و تولید گل گهر در خواهد آمد که تاثیر خوبی در افزایش ارزش سهام سهامداران خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر از برنامه های اکتشافی این شرکت در ایران و حتی اقصی نقاط جهان خبر داد تا تولید و ارزش افزوده شرکت به صورت تصاعدی و پایدار ادامه داشته باشد؛ در این زمینه سعی می شود از سرمایه های خارج از کشور به این منظور استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: از پارسال تا امروز بازده سهام سهامداران شرکت 450 درصد بوده است.
این مسوول گل گهر از تکمیل 8200 میلیارد تومان طرح های نیمه تمام شرکت و آوردن آنها به مدار تولید در سالی که گذشت خبر داد و افزود: امسال بیش از 16 هزار میلیارد تومان طرح توسعه جدید در گل گهر افتتاح خواهد شد.
ملارحمان اضافه کرد: همچنین بیش از 30 هزار میلیارد تومان توسعه پشتیبان و ارزش افزوده هدفگذاری شده است.
وی بیان داشت: درآمد حاصل از فروش مجموعه گل گهر در سال گذشته با رشد 53 درصدی نسبت به سال 97 به 17 هزار میلیارد تومان، درآمد حاصل از فروش خود شرکت گل گهر با افزایش 14 درصدی به 13 هزار میلیارد تومان، سود ناخالص با رشد 58 درصدی به 7 هزار میلیارد تومان، افزایش 44 درصدی درآمد محصولات و افزایش 141 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: جمع سرمایه گذاری تجمعی گل گهر در سایر شرکت های زیرمجموعه آن در سال 98 بیش از 60 درصد جمع سرمایه گذاری در سال های گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: پارسال موفق شدیم طرح سه میلیون تنی ورق و یک میلیارد دلاری در یکی از شرکت های زیرمجموعه را وارد فاز اجرایی کنیم و سود خوبی از همین محل برای سهامداران خواهیم داشت.
وی با اشاره به افتتاح نیروگاه برق در سال گذشته، درخصوص پروژه انتقال آب از خلیج فارس گفت: در حالی که تا پایان سال 97 حدود 800 میلیارد تومان بابت این طرح سرمایه گذاری شده بود، پارسال 1200 میلیارد تومان سرمایه به همین منظور اختصاص دادیم تا شاهد افتتاح آن در سال جاری باشیم.

عناوین برگزیده