تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۱۶۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن خبر داد؛

خسارت ۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنوف بردسکن

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن گفت: بر اساس آماری که ارسال شده واحدهای صنفی شهرستان بردسکن بالغ‌ بر ۸۰ میلیارد تومان به دلیل شیوع ویروس کرونا خسارت دیده‎اند.
خسارت ۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنوف بردسکن

به گزارش می متالز، شهرام طلوع فکور اظهار کرد: واحدهای صنفی به‌ صورت تخصصی و دوره‎ای مشترک و یا توسط خود بازرسان مورد بازرسی قرار می‏‌گیرند، اگر کالایی قاچاق باشد پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات ارسال می‏‌شود.

وی ادامه داد: به‌ طور میانگین ماهیانه ۲۰ پرونده در خصوص گران‌فروشی، تخلف، احتکار و... تشکیل و به اداره تعزیرات ارسال می‏‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن مطرح کرد: خوشبختانه واحدهای صنفی همکاری لازم را داشته و در بازرسی مشکلی نداریم، واحدهایی هم که از کرونا متضرر شده بودند از اتاق اصناف خواسته شد، گزارشی تهیه کنند تا برای ارسال به دستگاه‌های مرتبط ارائه شود.

وی گفت: بر اساس آمار واحدهای صنفی شهرستان بردسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا بالغ‌ بر ۸۰ میلیارد تومان خسارت دیده‎اند، که گزارش به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده است.

طلوع فکور افزود: خسارت وارد شده بیشتر مربوط به واحدهای پوشاک، آجیل، خشکبار، تالارهای پذیرایی و سایر واحدهایی که نمی‌‏توانستند در این ایام فعالیتی داشته باشند، می‌‏شود. در مجموع طی این مدت حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد صنفی خسارت دیده‌‏اند.

وی بیان کرد: تا کنون گزارشی از تعطیلی واحد صنفی در بردسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهرستان نداشته‌‏ایم، اما واحدهای عمده‌فروشی بوده‌اند که چون کالاهایشان تاریخ مصرف داشته مجبور به معدوم کردن اجناسشان شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن عنوان کرد: اگر چه برخی واحدها مجبور به تعدیل نیرو شدند، اما برخی واحدهای دیگر فعال شده‎اند و در مجموع تا کنون هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ واحد صنفی با ۱۰ اتحادیه صنفی در شهرستان بردسکن داریم که حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ واحد صنفی فاقد مجوز هستند.

عناوین برگزیده