تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۱۶۳۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس اتاق بازرگانی سمنان:

گره‌های مالیاتی سد راه جهش تولید است

می متالز - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: گره‌های مالیاتی مانع و سد راه تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و نیز برنامه‌های تولیدکنندگان در استان است.
گره‌های مالیاتی سد راه جهش تولید است

به گزارش می متالز، حمید علوی اظهار داشت: مشکلاتی در اخذ مالیات و نیز نرخ آن در مورد واحدهای تولیدی سبب دلسردی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می‌شود و مسوولان نسبت به حل این مسائل اهتمام ورزند.

وی معتقد است که رویکرد مسوولان نسبت به نرخ مالیات و اخذ آن از واحدهای تولیدی باید تغییر و ۱۰ درصد کاهش یابد.

علوی با بیان اینکه رونق تولید با سوق دهی نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی تحقق می‌یابد، تصریح کرد: رویکرد نظام باید به سمت اقدامات شجاعانه و حمایتی از واحدهای تولیدی باشد و در غیر این صورت عدم تمایل کنونی به سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داشت‌.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: فعالان اقتصادی موافق شفافیت مالیاتی هستند و لازم است این مساله به شکل درست در تمام بخش‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات مرتبط با سازمان امور مالیاتی، خاطر نشان کرد: ناآشنایی ممیزان مالیاتی با وظایف، برخی قوانین و مقررات در این حوزه، نبود سیستم نظارتی بر عملکرد کارشناسان مالیاتی و رفتارهای سلیقه‌ای در این بخش آسیب‌های فراوانی به بخش تولید وارد می‌کند.

علوی تاکید کرد که بخش عمده‌ای از انرژی و توان فعالان اقتصادی صرف پاسخگویی به ممیزان و امور مالیاتی می‌شود و چه بسا این مساله سبب یاس و نگرانی تولیدکنندگان از ادامه فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری اصناف شفاف نیست، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی، مواد اولیه خود را از این صنوف تهیه و تامین می‌کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهارداشت: اصناف فاکتور مورد تایید سازمان امور مالیاتی را به واحدهای تولیدی ارائه نمی‌دهند که این امر زمینه ساز هزینه‌های کاذب برای فعالان اقتصادی می‌شود.

عناوین برگزیده