تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۱۶۷۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه‌اندازی مجدد خط تولید مهمترین مطالبه کارگران هپکو اراک است

می متالز - رئیس شورای کارگری هپکو اراک گفت: کارگران این واحد تولیدی خواستار رونق مجدد و راه اندازی خطوط کارخانه هستند و مهمترین خواسته آنان از سهامدار جدید، تحقق جهش تولید است.
راه‌اندازی مجدد خط تولید مهمترین مطالبه کارگران هپکو اراک است

به گزارش می متالز، «رضا عبدلی» افزود: واحد تولیدی هپکو اراک اکنون با ۱۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کند در صورتی که با تقویت سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه می‌توان حداکثر ظرفیت این واحد تولیدی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌کار گرفت.

وی ادامه داد: روز گذشته ۵۷ درصد شرکت هپکو اراک با مصوبه هیات دولت و با قیمت ۵۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) واگذار شده و انتظار می‌رود سرمایه‌گذار جدید نسبت به راه‌ندازی و ساماندهی دوباره خط تولید این واحد تولیدی برنامه داشته باشد.

رئیس شورای کارگری هپکو اراک بیان کرد: ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ ماشین آلات راهسازی برای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها و دهیاری های کشور به این شرکت واگذار شد که هنوز محقق نشده است.

عبدلی اضافه کرد: تحقق قرارداد ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی می تواند مشکلات هپکو را حل کند، بنابراین از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی انتظار می‌رود با پیگیری این قرارداد زمینه حیات دوباره هپکو را فراهم کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

از دی ماه سال ۹۵ بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران پیگیری شد تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه همان سال، قطعی شد.

پس از عملکرد یکساله شرکت هیدرواطلس، این شرکت خرداد ماه سال ۹۷ از سازمان خصوصی سازی بازگردانده شده و مدیریت جدید واگذار شد.

با تلاش‌های مدیریت استانی و پیگیری کارگران، هپکو اراک سال گذشته به سازمان خصوصی بازگردانده شد و ۲۳ تیرماه جاری با تشریفات قانونی به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) واگذار شد.

عناوین برگزیده