تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۱۷۷۷۲

ترکیه پروازهای تهران-استانبول را به تعویق انداخت

می متالز - ترکیه شب گذشته بار دیگر پرواز برخی کشورها ازجمله ایران را به کشور خود به تعویق انداخت؛ دلیل این تصمیم شیوع مجدد بیماری کرونا است
ترکیه پروازهای تهران-استانبول را به تعویق انداخت

ترکیه شب گذشته بار دیگر پرواز برخی کشورها ازجمله ایران را به کشور خود به تعویق انداخت؛ دلیل این تصمیم شیوع مجدد بیماری کرونا است.

به گزارش می متالز، بار دیگر ترکیه پرواز ایران و افغانستان را به کشور خود به تعویق انداخت؛ شب گذشته ترکیه به دلیل شیوع بیماری کرونا پرواز برخی کشورها از جمله ایران و افغانستان را به کشور خود لغو کرد.

به‌گفته رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی در طول دوران شیوع کرونا و توقف پرواز کشورهای مختلف هر کشوری طبق وضعیت بهداشتی خود و کشور طرف مقابل نسبت به برقراری یا رفع محدودیت‌های پروازی تمهیدات مختلف و متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. شب گذشته نیز کشور ترکیه به دلیل شیوع بیماری کرونا برقراری مجدد پروازها را به کشور خود برای برخی کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است.

جعفرزاده گفته است: این تعویق مجوز پرواز به ایران یا از ایران توسط ترکیه فقط در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع کرونا بوده است و دلیل دیگری نداشته است. کشورها در اتخاذ تصمیمات خود برای باز کردن مرزها بسته به شرایط متفاوت عمل می‌کنند.

او درباره وضعیت بلیت‌های فروخته شده توسط شرکت‌های هواپیمایی در مسیر ترکیه گفته است: به هر حال این مجوزها لغو شده است و مسافران می‌توانند نسبت به کنسلی بلیت برابر مقررات شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنند و نگرانی نداشته باشند.

 بیست‌وسوم تیرماه پرواز تهران به مقصد استانبول برقرار شده بود؛ این پرواز در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شد. پروازها به این کشور با داشتن سه شرط «داشتن تابعیت کشور ترکیه»، «دارا بودن اقامت دائم این کشور» و «داشتن ویزای کاری معتبر کشور ترکیه» ممکن بود. قبلاً کاووس اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از بازگشایی مرزهای هوایی در پانزدهم مردادماه خبر داده بود.

عناوین برگزیده