تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۱۷۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صادرات مطرح کرد:

مهم‌ترین درآمد بانک صادرات و برنامه‌ افزایش سهم بازار منابع

می متالز - مدیرعامل بانک صادرات گفت: درآمد حاصل از پرداخت تسهیلات و کارمزد مهم‌ترین درآمد بانک است و اگر درآمدهای عملیاتی را افزایش دهیم، سود پایدار بانک افزایش می‌یابد.
مهم‌ترین درآمد بانک صادرات و برنامه‌ افزایش سهم بازار منابع

به گزارش می متالز، حجت‌الله صیدی در مراسم معارفه مدیرشعب در خراسان‌رضوی با اشاره به عملکرد بانک صادرات در تحقق اهداف تعیین‌ شده، گفت: طی دو سال گذشته موفق شدیم زیان‌دهی بانک را متوقف و به سودآوری برسانیم. در سال ٩٩ نیز برنامه‌های مستمری برای افزایش سهم بازار منابع داریم تا به تثبیت سودآوری پایدار برسیم.

وی لازمه تحقق سودآوری پایدار را افزایش درآمدها و مدیریت هزینه‌ها دانست و افزود: برای تثبیت سودآوری لازم است درآمدها را افزایش دهیم. درآمدهای عملیاتی شامل درآمد حاصل از پرداخت تسهیلات و کارمزد مهم‌ترین درآمد بانک است که پایدار است و اگر بتوانیم درآمدهای عملیاتی را افزایش دهیم، سود پایدار بانک افزایش می‌یابد.

صیدی ادامه داد: با رعایت بهداشت اعتباری و بهینه‌سازی ترکیب تسهیلات و عقود می‌توان درآمدها را افزایش داد و تسهیلات بیشتر نیز همواره نیازمند منابع بیشتر است که ایجاد آن به کاهش قیمت تمام‌شده پول می‌انجامد. هزینه‌های مطالبات مشکوک‌الوصول و هزینه‌های مالی، دو هزینه مهم و تاثیرگذار هستند. سود عملیاتی به خودی خود تحقق نمی‌یابد و نیاز به تلاش و طی فرآیندها دارد و کار بانک نیز انجام عملیات بانکداری و تحقق همین سود است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده