تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۸۴۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چین و امارات مبدا و مقصد اصلی؛

صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر/ ۱۰۶ هزار تن وارد شد

می متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۶ هزار تن کالا به گمرکات استان وارد شده است.
صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر/ ۱۰۶ هزار تن وارد شد

به گزارش می متالز، بهروز قره بیگی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۵.۷ میلیون تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی مقصد اصلی صادرات کالا از گمرکات استان را چین، امارات، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل عنوان کرد و افزود: مهمترین کالاهای صادراتی نیز محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان و سبزی‌جات و صیفی‌جات بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر همچنین از ورود ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۲۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور خبر داد و بیان کرد: واردات کالا از نظر ارزش ۱۷ درصد کاهش و از نظر وزن پنج درصد افزایش داشته است.

وی مهمترین کالاهای وارداتی را موز، لاستیک، کره، چای سیاه، قطعات خودرو و برنج دانست و ادامه داد: چین، امارات، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا مهمترین مبدا کالاهای وارداتی بوده است.

عناوین برگزیده