تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۱۸۵۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی:

از 67 ماده معدنی شناخته شده در کشور، 52 ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی داریم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت احصاء نیازها، استفاده از تکنولوژی و روش های نوین علمی و دوستدار طبیعت در حوزه معادن و صنایع معدنی، گفت: از 67 ماده معدنی شناخته شده در کشور، 52 ماده معدنی در استان داریم و این امر نشان دهنده غنای آذربایجان شرقی در ذخایر معدنی است.
از 67 ماده معدنی شناخته شده در کشور، 52 ماده معدنی در استان آذربایجان شرقی داریم

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن جوانان کارآفرین استان، افزود: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت عظیمی از ذخایر معدنی است و بهترین و ایمن ترین راهبرد مقابله باتحریم های ظالمانه دشمن، برنامه ریزی برای استحصال و فرآوری منابع استخراج شده در استان با هدف ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و افزایش صادرات و بهره وری می باشد.

وی همچنین با اشاره به بخشی از اقدامات موفق استان در مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: همزمان با شیوع این بیماری، جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با راه اندازی 8 واحد تولید ماسک و طراحی و تولید 38 دستگاه ماسک زنی و ارسال به سایر شهرهای کشور پیشگام جهش تولید در کشور بوده اند.

امین زاده با تبیین اقدامات سازمان صمت استان در مواجهه با بیماری کرونا، اضافه کرد: با تغییر خطوط تولید مواد ضد عفونی کننده و تأمین مواد اولیه مورد نیازتولید کنندگان استان، به عنوان استان معین در تأمین الکل محلول های ضدعفونی کننده برای 10 استان دیگر کشور، برنامه ریزی و اقدام کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از آغاز به کار 4 واحد تولید الکل در آبان ماه سال جاری به منظور تأمین و تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولید محلول های ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشتی خبر داد و افزود: با مشارکت و همراهی متخصصان دانشگاهی استان توانستیم مواد ضدعفونی غیر حلال الکل با فناوری نانو ذرات با حلال آب تولید نموده و با فزایش ظرفیت تولید علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات این محصولات را نیز داشته باشیم.

امین زاده ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه سازمان صمت استان از ظرفیت علمی جوانان متخصص، متعهد و توانمند براساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، گفت: حضور جوانان در فعالیت های اقتصادی و عرصه تولید فرصتی بزرگ برای هر منطقه می تواند باشد و در سال جهش تولید نیز نگرش تولید محور و اعتماد ساز به جوانان اثربخش ترین حرکت در مسیر توسعه می باشد.

وی توجه بیشتر فعالین اقتصادی جوان به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان، تطبیق صنعت با شرایط روز جامعه و ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه را لازمه امروز کشور دانست و افزود: جوانان کارآفرین و متخصصان دانشگاهی با تسریع در احصاء نیازمندی های استان در زمینه های مختلف با در نظر داشتن تمامی جوانب فنی و اقتصادی موضوعات به رونق چرخه تولید کمک کنند و اصلاح فرایند و ساختارتولید را در جهت افزایش بهره وری به کار گیرند.

در ادامه نشست مشترک رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با انجمن جوانان کارآفرین استان، حاضرین در جلسه به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود در عرصه های متنوع و گسترده صنعت، معدن و تجارت و چالش و راهکارهای پیش رو پرداختند.

عناوین برگزیده