تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۱۸۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سنگدوینی تاکیدکرد:

تضمین اشتغال پایدار درگلستان با صادرات به کشورهای اوراسیا / ترکیه رقیب جدی ایران برای صادرات به ترکمنستان

می متالز - نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه تضمین اشتغال پایدار در گلستان با صادرات به کشورهای اوراسیا امکان پذیر است،گفت: ترکیه رقیب جدی ایران برای صادرات به ترکمنستان است نباید اجازه دهیم، ترکیه در حوزه صادرات به ترکمنستان بالاتر از جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد .
تضمین اشتغال پایدار درگلستان با صادرات به کشورهای اوراسیا / ترکیه رقیب جدی ایران برای صادرات به ترکمنستان

رمضانعلی سنگدوینی

به گزارش می متالز، رمضانعلی سنگدوینی درباره وضعیت نرخ بیکاری در استان گلستان گفت: متاسفانه با توجه به شرایط مرزی استراتژیک استان گلستان ما نتوانسته ایم از فرصت های اشتغال مرزی استفاده بهینه ای را کسب کنیم و این در حالی است که می توان با ایجاد تبادلات تجاری با کشور ترکمنستان برای بسیاری از هموطنانمان اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : شکی نیست که آینده کشور در حوزه تبادلات اقتصادی و به نوعی صادرات و واردات حساب شده گره خورده است، اگر ما در بحث تجاری و اقتصادی در استان گلستان بتوانیم تبادلات تجاری را با ترکمنستان را گسترش دهیم، وضعیت اشتغال در استان گلستان مثبت خواهد شد.

 وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری اینچه برون یک منطقه استراتژیک است که می تواند تجارت بین الملل را در میان کشورهای اورآسیا رواج دهد.

سنگدوینی با بیان اینکه نباید بازار اورآسیا را به هیچ وجه ممکن از دست دهیم افزود: اگر بازار کشورهای اورآسیا را از دست بدهیم به سادگی کشور های رقیب در منطقه جایگزین جمهوری اسلامی ایران خواهند شد و هم اکنون کشور ترکیه در حوزه  تجارت  با کشور اوراسیایی رقیبی بلامنازع برای جمهوری اسلامی ایران است.

 سنگدوینی خاطرنشان کرد: رتبه استان گلستان در حوزه  اشتغال با ظرفیت های موجود اقتصادی همخوانی ندارد زیرا  تنها با ساماندهی منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد و اشتغال در منطقه دگرگون می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه  تضمین اشتغال پایدار  در استان گلستان  با صادرات به کشورهای اوراسیا امکان پذیر است یادآورشد :ترکیه رقیب جدی ایران برای صادرات به ترکمنستان است بنابراین نباید اجازه دهیم، ترکیه در حوزه صادرات کالاهای تجاری به ترکمنستان بالاتر از جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.

عناوین برگزیده