تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۱۹۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک در استان تهران تولید می‌شود

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: روزانه بیش از سه میلیون عدد ماسک برای مقابله با ویروس کرونا در استان تولید می‌شود که یک و نیم میلیون عدد آن ماسک کارگاهی، هزار عدد ماسک «ان ٩٥» و ۵۲٠ هزار عدد آن نیز ماسک صنعتی است.
روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک در استان تهران تولید می‌شود

به گزارش می متالز، حمیدرضا پورسعید افزود: در تامین ماسک مورد نیاز مردم و بخش بهداشت و درمان کمبودی وجود ندارد و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت به صورت چند شیفت کاری در حال تولید این محصول هستند.

وی ادامه داد: اکنون با موافقت موقت معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر اختصاص بخشی از تولید کارخانه‌های مواد بهداشتی و شوینده به تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی و الکل، کارگاه‌هایی نیز برای تولید ماسک در سطح استان تهران ایجاد شده است.

به گفته «پورسعید» شهرستان‌های رباط کریم، پردیس، قرچک، ری، اسلامشهر و شهریار در تولید انواع ماسک نقش ایفا می‌کند و روسای ادارات شهرستانی بر واحدهای تولیدکننده نظارت دارند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان تمام واحدهای تولیدی ملزم به ثبت تولید خود در سامانه بهین‌یاب هستند و رعایت زنجیره تولید منوط به درج در این سامانه است.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده‌اند.

عناوین برگزیده