تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۱۹۲۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهارمحال و بختیاری میزبان سفیر کشور اتریش در ایران

می متالز - چهارمحال و بختیاری میزبان سفیر کشور اتریش در ایران خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری میزبان سفیر کشور اتریش در ایران

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات صادرات غیرنفتی گفت: این استان به زودی میزبان سفیر کشور اتریش است تا ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی این استان به سفیر معرفی و در راستای این سفر، تعاملات تجاری و اقتصادی استان با این کشور اروپایی تقویت شود.

سجاد رستمی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی، دیدار از واحد‌های تولیدی مهم و شاخص، دیدار از مزارع پرورش ماهی، بادام و اراضی کشاورزی و باغی استان از جمله برنامه‌های سفر سفیر اتریش به استان است.

رستمی اضافه کرد: معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان و عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی استان با یکی از شهر‌های کشور اتریش، از دیگر برنامه‌هایی است که برای سفر سفیر اتریش به استان پیش‌بینی شده است.

وی به چهار راهبرد مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: تحقق جهش تولید، توانمندسازی واحد‌های تولیدی داخلی، کنترل واردات و توسعه صادرات و کنترل و تنظیم بازار از جمله این راهبرد‌های مهم است.

رستمی با بیان اینکه کارخانه‌هایی که تولید مشابه کالا‌های وارداتی دارند، حمایت شده و از ورود واردات به استان جلوگیری می‎شود افزود: با وجود شرایط ناشی از کرونا در سال ۹۹، در تیرماه امسال صادرات قابل توجهی از استان ثبت شد.

وی صادرات موکت، دستکش، ورق خودرو را از مهمترین کالا‌های صادراتی استان در سه ماهه ابتدایی امسال بیان و اضافه کرد: با انعقاد عقد خواهرخواندگی با داغستان روسیه، روند روابط تجاری استان رشد بیشتری به خود می‌گیرد.

رستمی هدفگذاری امسال برای صادرات کالا از استان را ۵۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه پتروشیمی لردگان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‎شود، نسبت به تحقق این هدف خوشبین هستیم.

عناوین برگزیده