تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۲۰۰۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا:

معادن، جایگزین مناسبی برای خام‌فروشی نفت است

می متالز - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به اهمیت معادن در مقام رشد و توسعه کشور تاکید کرده و فرمودند معادن باید نفت دوم کشور باشد یعنی در تحریم‌ها جایگزین خوبی برای خام‌فروشی نفت است.
معادن، جایگزین مناسبی برای خام‌فروشی نفت است

به گزارش می متالز، سردار سعید محمد در روز چهارشنبه در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در زنجان اظهار داشت: با وجود اینکه گفته می‌شود ایران جزو ۱۵ کشور برتر معدنی دنیا هست، امروز معادن در سایر کشورها تا عمق ۹۰۰ متر نیز شناسایی شده اما ما در ایران حداکثر تا ۲۰۰ متر را شناسایی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) حدود ۲۰ ماه است که مجوز راه‌اندازی هلدینگ صنعت و معدن را از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز این قرارگاه دارای ۱۵ پروژه معدنی و مهم در سراسر کشور است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: دستگاه‌های حفاری تا عمق سه هزار متری را وارد کرده‌ایم و دستگاه‌های اکتشاف هوابرد را نیز داریم و با امکاناتی و توانمندی موجود خود برای استخراج معادن کمک می‌کنیم.
وی افزود: این قرارگاه در فرآوری مواد معدنی نیز پروژه‌هایی را شروع کرده است.
محمد با بیان اینکه ظرفیت معدن زیرزمینی سولفوره در ابتدا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن برآورده شده بود، اظهار داشت: با تلاش‌های همکاران این میزان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید که امیدواریم با تلاش‌های بعدی یتوانیم افزایش هم بدهیم.
وی افزود: ابتدا پیش‌بینی شده بود که ۷۰ درصد مواد معدنی موجود در این معدن، استحصال شود اما با  روش های منحصر به فردی که همکاران استفاده کرده‌اند توانستیم این پیش‌بینی را به ۹۵ درصد برسانیم.
محمد با تاکید بر اینکه هیج فاصله‌ای بین قرارگاه، ایمیدرو و دولت، احساس نمی‌کنیم، گفت: ما خود را در کنار دولت و ایمیدرو می‌بینیم و در هنگام نیاز به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

با بهره برداری از این معدن، سالانه ۱۲۰ هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره-اکسیده و اکسید با عیار ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب تولید خواهد شد.

معدن انگوران در شهرستان ماهنشان، استان زنجان واقع شده است.

عناوین برگزیده