تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۲۰۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت اعلام کرد:

افتتاح 5 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر 56 هزار میلیارد ریال در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید"/ ایجاد 1660 فرصت شغلی در استان‌های خوزستان، فارس و مازندران

می متالز - مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت از افتتاح ویدئو کنفرانسی 5 طرح صنعتی و معدنی با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 56 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 1660 نفر به دستور رییس جمهور و با حضور سرپرست وزارت صمت در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید" خبر داد .
افتتاح 5 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر 56 هزار میلیارد ریال در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید"/ ایجاد 1660 فرصت شغلی در استان‌های خوزستان، فارس و مازندران

به گزارش می متالز، علیرضا هادی با بیان این مطلب افزود: طرح توسعه شرکت‌ آرین‌شیمی متعلق به هلدینگ آرین سعید، تولید‌کننده انواع تخته MDF،HDF و LDF با ظرفیت سالانه 300 هزار مترمکعب با حضور سرپرست وزارت صمت افتتاح خواهد شد.

وی گفت: محصولات تولیدی این واحد به‌عنوان صنعت مادر، نقش بسزایی در تکمیل زنجیره ارزش مصنوعات چوبی و مبلمان دارد و مجموع سرمایه‌گذاری طرح فوق، 9,000 میلیارد ریال می‌باشد که برای 200 نفر فرصت شغلی به وجود آورده است.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت ادامه داد: در شهرستان فیروزآباد استان فارس، واحد تولید کربنات سدیم شرکت کربنات سدیم کاوه از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی کاوه با ارائه گزارش معاون امور صنایع وزارت صمت و به ‌دستور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: فاز اول این طرح دارای ظرفیت تولید سالانه 320 هزارتن کربنات سدیم است و سرمایه‌گذاری آن، توسط بخش خصوصی، بالغ بر20 هزار میلیارد ریال بوده و برای 1000 نفر اشتغال جدید نیز ایجاد شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح ضمن تأمین ماده اولیه مورد ‌نیاز صنایع شیشه، بلور و شوینده، رشد 60درصدی ظرفیت این صنعت را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

‌هادی اضافه کرد: سومین طرحی که با ارائه گزارش شهیدی معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در هفته هشتم پویش تولید، تداوم امید بهره‌برداری خواهد شد، طرح مجتمع فولاد روهینا جنوب در شهرستان دزفول استان خوزستان است که در زمینه تولید شمش و میلگرد فولادی با ظرفیت تولید 450 هزارتن در سال فعالیت خواهد داشت. این واحد، اولین خط پیوسته تولید میلگرد و شمش فولادی کشور است که با شارژ مستقیم شمش فولادی گرم به خط نورد، موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف انرژی خواهد شد.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح 26 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال 400 نفر نیز فراهم شده است.

علیرضا هادی با بیان این مطلب گفت: این واحد با توجه ‌به نزدیک بودن به مرزهای زمینی و آبی کشور، ضمن تأمین بخشی از نیازهای داخلی این پتانسیل را دارد که یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی باشد.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت ادامه داد: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دو مجتمع ذخیره‌سازی گندم، سیلوی فلزی 30 هزار تنی اقلید و سیلوی فلزی 40 هزار تنی داراب را نیز افتتاح خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای احداث آنها 410میلیارد ریال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین شده است و از نظر راهبردی نقش بسیار مهمی در ذخیره‌سازی انواع غلات تولیدی در این منطقه مهم خواهد داشت، اشتغال این دو طرح نیز60 نفر می‌باشد.

عناوین برگزیده