تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۲۰۲۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اجرای طرح های توسعه مس سونگون یعنی تحقق جهش تولید

می متالز - فرماندار ورزقان اجرای طرح‌های توسعه مس سونگون در این شهرستان را نمونه بارز تحقق جهش تولید در منطقه دانست؛ که استان آذربایجان شرقی از اثرات آن بهره‌مند خواهد شد.
اجرای طرح های توسعه مس سونگون یعنی تحقق جهش تولید

به گزارش می متالز، محمدباقر خانی در جلسه بررسی مسائل معادن شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه تعامل بسیار خوبی در بین دستگاه‌ها متولی و دخیل در حوزه معدن وجود دارد، اظهار داشت: دولت برای تحقق شعار جهش تولید نقش تسهیل‌گیری را دارد که باید این مهم در موضوع توسعه مس سونگون مد نظر مسئولین امر باشد.

وی افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌‌های دولتی در کنار توجه به دغدغه‌های خود می‌بایست به توسعه معادن و صنایع شهرستان کمک کنند.

فرماندار شهرستان ورزقان، با تاکید بر اینکه توسعه‌ پایدار الزاماتی دارد که باید مد نظر قرار داد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، استفاده از نیروی انسانی مختصص و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان با محوریت معدن مس سونگون قدم برخواهیم داشت.

وی تکمیل بزرگراه خواجه – ورزقان را گامی بسیار مهم برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف به ویژه معادن، صنایع معدنی، گردشگری و کشاورزی دانست و افزود: ارتباطات یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه است.

خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل معدن طلای اندریان گفت؛ تعامل سازنده مدیریت معدن با اهالی روستاها بسیار مهم‌ بوده که اخیراً گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی همچنین از انجام اقدامات مناسبی برای پایان دادن به حفاری‌های غیر مجاز در محدوده این خبر داد و گفت: با اجرای برنامه‌های کنترلی و ابلاغی توسط شرکت بهره‌بردار که همکاری خوبی نیز تا این لحظه داشته است در آینده نزدیک شاهد اثرات مثبت این اقدامات خواهیم بود.

توسعه معدن طلای مزرعه‌شادی و تکمیل فرایند زنجیره تولید در این معدن نیز از دیگر محورهای مطرح توسط فرماندار شهرستان ورزقان در این جلسه بود.

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این جلسه طی سخنانی به بررسی مسائل و مشکلات معادن شهرستان به ویژه در مباحث زیست محیطی و توسعه‌ای پرداخت و اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های توسعه معدن مس سونگون در ورزقان و ایجاد صنایع پایین دستی این صنعت، منطقه و استان از اثرات مثبت این معدن، با تحقق توسعه پایدار در صنعت مس بهره‌مند شود.

بیات ماکو مدیر مجتمع مس سونگون، امین‌زاده مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و معاون مدیرکل محیط زیست استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

عناوین برگزیده