تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۵۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۲۱۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هسته اندیشه ورزی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد:

اقداماتی که امروز در قالب ارائه اسناد تجاری به صورت الکترونیکی، امضای دیجیتال و هویت شناسی دیجیتال انجام شد؛ به این معنا است که هوش مصنوعی در ایران باید یک تحول بنیادین پیدا کند

می متالز - ما می‌توانیم، از این پس، با موفقیت به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم/ با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده در دیگر کشورهای جهان، برای تربیت نیروی متخصص در حوزه هوش مصنوعی، نیازی به طی کردن دوره های کلاسیک نیست و می‌توان در دوره های بین یک تا یک و نیم سال آنها را تربیت کرد.
اقداماتی که امروز در قالب ارائه اسناد تجاری به صورت الکترونیکی، امضای دیجیتال و هویت شناسی دیجیتال انجام شد؛ به این معنا است که هوش مصنوعی در ایران باید یک تحول بنیادین پیدا کند

به گزارش می متالز، علی آقامحمدی که در حاشیه مراسم مراسم رونمایی از "نسخه الکترونیکی سفته" و "تسهیلات و اعتبارات دیجیتال"  سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: اقداماتی که امروز در قالب ارائه اسناد تجاری به صورت الکترونیکی، امضای دیجیتال و هویت شناسی دیجیتال انجام شد؛ به این معنا است که هوش مصنوعی در ایران باید یک تحول بنیادین پیدا کند.
آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه، ما نیازمند 50 هزار نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی هستیم، تصریح کرد: با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده در دیگر کشورهای جهان، برای تربیت نیرو نیازی به طی کردن دوره های کلاسیک نیست و می‌توان در دوره های بین یک تا یک و نیم سال آنها را تربیت کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد؛ امیدواریم دانشگاه‌های بزرگ از جمله؛ تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و ... به این مهم اهتمام بورزند.
وی افزود: این اقدام دیگر قابل توقف نیست و ما باید در این زمینه به سرعت جلو برویم که البته در این راستا IOT (اینترنت اشیاء) هم می تواند بسیار کمک کننده باشد تا بتوان انتقادهای موجود را به صورت مجازی و کامل انجام داد.
آقا محمدی در خاتمه عنوان کرد: با این اقدام، به اندازه ۱۰ درصد قیمت تمام شده، کار ارزان می شود و این بدان معناست که، یک عملیات پشتیبانی پرخرج از سر اقتصاد برداشته شده که در ادامه نشان دهنده بهره‌وری بالا در اقتصادی ایران خواهد بود.

عناوین برگزیده