تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۲۱۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵ برابری ارزش صادرات از گمرکات زمین و ریلی خوی

می متالز - سرپرست فرمانداری خوی گفت:ارزش صادرات کالا از گمرک ریلی و داخلی شهرستان خوی ۵ برابر افزایش یافت.
افزایش ۵ برابری ارزش صادرات از گمرکات زمین و ریلی خوی

به گزارش می متالز، تیموری سرپرست فرمانداری خوی دز بازدید از روند صادرات از گمرکات این شهرستان، گفت: در چهار ماه اول امسال ۱۱۸ هزارتن انواع کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار از گمرک داخلی و گمرک مرزی و ریلی رازی خوی به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزنی ۲ برابر و ارزش ۵ برابر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

چاووشی مدیر گمرک داخلی خوی سهم این گمرک از صادرات کالا را ۱۶ میلیون ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در این مدت ۱۸ هزارتن انواع کالا از گمرک داخلی خوی صادر شده است که ۵۰ درصد کالا‌های صادراتی از این گمرک در این مدت را تولیدات واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی تشکیل می دهند.

مدیر گمرک داخلی خوی عمده مقصد کالا‌های صادراتی این گمرک را کشور‌های همسایه عراق، ترکیه، امارات عربی متحده و کشور‌های اروپایی اعلام کرد و افزود: انواع ایزوبام، آب میوه، کنسانتره میوه، سنک معدنی، انواع بیسکویت، نمک و محصولات کشاورزی از جمله کالا‌های صادراتی در این مدت از این گمرک بوده است.

راثی مدیر گمرک زمینی و ریلی رازی هم سهم این گمرک ازصادرات ریلی کشور را ۱۰۰ هزارتن انواع کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این میزان صادرات با ۲۴۰۰ واکن قطار با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی ازرونق ترانزیت از این گمرک ریلی نیز خبر داد وگفت: در ۴ ماه امسال ۱۶۲ هزار تن انواع کالا بابیش از ۵ هزار ۵۰۰ واگن قطاربه ارزش ۲۸۳ میلیون دلار از گمرک ریلی رازی ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت نسبت مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وجود گمرک داخلی و مرزی رازی در آذربایجان غربی ظرفیت بسیار بزرگ در جهت توسعه صادرات از این خطه از کشورمان است.

عناوین برگزیده