تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۲۲۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به روند افزایشی وصول حقوق دولتی معادن، امسال شاهد وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی در زنجان باشیم.
پیش بینی وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان

به گزارش می متالز، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان حقوق دولتی دریافتی در سال‌های اخیر اظهار داشت: حقوق دولتی وصول شده از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۳۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید که به طور قطع  امسال ۳۳۰ میلیارد ریال وصول خواهد شد.

او در خصوص وضعیت معادن استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۲۰ معدن فعال و ۷۰ معدن تعطیل در استان زنجان وجود دارد که ۳۵۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: از جمله دلایل وجود ۷۰ معدن غیر فعال در زنجان، قطعه بندی کوچک و معادن سنتی در سال‌های گذشته و نداشتن توجیه اقتصادی این معادن بوده است که هم اکنون صرفاً مجوز فعالیت به افراد دارای صلاحیت و معادن دارای توجیه اقتصادی بالا همراه با تکنولوژی بروز صادر میشود.

این مقام مسوول عنوان کرد: امروز بزرگترین ملاک فعالیت‌های معدنی وصول بیمه نامه و حقوق دولتی می‌باشد.

فغفوری ادامه داد: پارسال ۱۹۰ معدن، جهت استخراج و فروش مواد معدنی بارنامه دریافت کردند که این میزان در چهار ماه نخست امسال به ۲۵۰ معدن رسیده است.

او از وجود ۳۶ نوع ماده معدنی در زنجان خبر داد و افزود: کلیه ۳۶ نوع ماده معدنی استان زنجان قابل استخراج است.
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: بر یکی از مواد معدنی کمیاب در کشور است که در زنجان موجود می‌باشد و نیز ماده معدنی تیتانیم آخرین ماده معدنی کشف شده در استان زنجان  است که مراحل اکتشاف آن به اتمام رسیده و در مرحله صدور مجوز جهت استخراج است.

 

عناوین برگزیده