تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۲۲۲۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قابلیت‌های معدنی مس و طلای اهر و هریس مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد

می متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه ویژه وزارت صمت به قابلیت‌های معدنی شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد.
قابلیت‌های معدنی مس و طلای اهر و هریس مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد

به گزارش می متالز، احمد محرم‌زاده ارسباران را یکی  مناطق مهم معدنی کشور عنوان کرد که با وجود استعدادهای بالقوه در منابع زیرزمینی به خصوص  طلا و مس متاسفانه در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان که در استان کرمان از امکانات و مزایای مس سرچشمه  شهرستان‌های استقرار کارخانجات معادن و شهرهای همجوار بهره‌مند شده و استانداری کرمان نیز طی مصوبه‌ای بر این امر صحه گذاشته و عملیاتی کرده‌اند‌ در استان ما نیز در جهت تحقق عدالت این امر باید محقق شود.

این نماینده مجلس افزود: باید شرکت مس آذربایجان به معنای واقعی  هویت واقعی خود را پیدا کند و در تمامی شهرها و مناطقی که عملیات اکتشافی و استخراجی مس در آنها وجود دارد به  امکانات زیربنایی  و برای تقویت و توسعه معادن چه در حوزه طلا و چه در حوزه مس توجه ویژه شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی یکی آیتم‌های مهم توسعه شهرستان اهر را توجه به زیرساخت‌های معدنی و بهره‌مندی عادلانه از امکانات و مزایای استخراج  و اکتشاف آنها عنوان کرد.

محرم‌زاده اظهار امیدواری کرد با تعامل و همفکری‌ در راستای‌ منافع عمومی منطقه همچنان که تهدیدات و آلودگی زیست‌محیطی و خرابی زیرساخت‌های ارتباطی را  که ناشی از تردد ماشین‌آلات‌ سنگین  شرکت‌های معدنی را اهالی منطقه تحمل می‌کنند از اعتبار ایجاد مجتمع‌های فرهنگی اجتماعی و عمرانی آن نیز برخوردار شوند.

عناوین برگزیده