تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۲۲۳۸۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد

شناسایی و تعیین کاربرد معادن جدید در پژوهشگاه مواد و انرژی

می متالز - محققان پژوهشگاه مواد و انرژی معادن جدید را شناسایی و جهت تعیین کاربرد آن، این مواد را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند.
شناسایی و تعیین کاربرد معادن جدید در پژوهشگاه مواد و انرژی

به گزارش می متالز، حسین نورانیان، عضو هیات علمی پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی در جمع خبرنگاران گفت: در پژوهشگاه مواد و انرژی پروژه‌های قراردادی متعددی در مورد شناسایی و تعیین کاربرد مواد معدنی جدید انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده مواد و انرژی بیان کرد: در این میان اخیراً یک نمونه از مواد معدنی در حوالی تهران به نام معدن واوند ارجمند فیروزکوه در مقیاس آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نتایج آزمو‌ن‌های انجام شده، معدن واوند ارجمند فیروزکوه در صورت فرآوری مناسب می‌تواند پتانسیل کاربرد به‌ عنوان فیلر در صنایع پلیمری تیره رنگ، صنایع سیمان، محصولات پایه سیمانی و یا به همراه دیگر مواد معدنی در مصالح ساختمانی سرامیکی را داشته باشد.

به گفته مجری این طرح، با توجه به نزدیکی این معدن به تهران و حجم ذخیره زیاد آن، در صورت سرمایه گذاری و بکارگیری آن در مقیاس نیمه صنعتی و سپس صنعتی می‌تواند علاوه بر کارآفرینی، ایجاد ارزش افزوده مناسبی داشته باشد.

عناوین برگزیده