تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۲۳۲۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت قیمت مس با افزایش آمار کروناویروس و نگرانی‌های اقتصادی

می متالز - از تاثیر عواملی مانند افزایش آمار ابتلا به کروناویروس و شواهد بیشتری از اثر منفی اقتصادی این همه‌گیری بر رویکرد سرمایه‌گذاران، قیمت مس افت پیدا کرد.
افت قیمت مس با افزایش آمار کروناویروس و نگرانی‌های اقتصادی

به گزارش می متالز، با تاثیر عواملی مانند افزایش آمار ابتلا به کروناویروس و همچنین افزایش شواهد اثر منفی اقتصادی این همه‌گیری بر رویکرد سرمایه‌گذاران، قیمت مس در روز ۲۸ جولای دچار کاهش شد. به گفته یکی از تحلیلگران، بازیابی V شکل اقتصادی ممکن است زیر سوال برود یا حداقل برای مدتی متوقف شود.

سه ایالت پرجمعیت آمریکا در روز ۲۹ جولای شاهد رکورد آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کروناویروس بودند و استرالیا و هند نیز در روز ۳۰ جولای رکورد جدیدی از ابتلا به کروناویروس ثبت کردند. در اروپا، پس از گزارش‌های درآمد ضعیف شرکت‌ها و همچنین افت ۱۰.۱ درصدی آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در فصل دوم، ارزش سهام شرکت‌ها افت داشت.

قیمت معیار مس در بورس فلزات لندن با افت ۰.۵ درصدی به ۶ هزار و ۴۴۳ دلار بر تن رسید. این قیمت پس از رسیدن به سطوح پایین در ماه مارس، در جریان یک بازیابی بیش از ۵۰ درصدی به حدود ۶ هزار و ۶۳۳ دلار بر تن در روز ۱۳ جولای رسید که یکی از دلایل آن، نگرانی از عرضه بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده یعنی شیلی بود.

اما به نظر نمی‌رسد که وقفه چندانی در عرضه مس از سوی شیلی رخ بدهد. با وجود مشکلات ناشی از کروناویروس، شیلی همچنان به تولید ادامه می‌دهد که باعث شده از شتاب روند صعودی قیمت مس کاسته شود. قیمت مس ممکن است در کوتاه‌مدت، روند خنثی یا اندکی نزولی داشته باشد. ارزش پیش‌بینی شده مس حدود ۶ هزار و ۲۵۰ دلار است.

عناوین برگزیده