تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۳۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در شیراز افتتاح شد

می متالز - همزمان با بیست و یکم مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز گشایش یافت.
نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در شیراز افتتاح شد

به گزارش می متالز، این نمایشگاه در فضایی به مساحت 500 متر مربع ایجاد شده و در آن بیش از600 کالا و محصول تولیدی واحدهای صنعتی استان در بخش‌های صنایع فلزی و قطعه سازی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، صنایع شیمیایی، کانی غیر فلزی سلولوزی و برق الکترونیک و مخابرات به نمایش گذاشته شده است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ریییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

 

استان فارس در بخش اشتغال صنعتی رتبه دهم کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت ساخت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز تصریح کرد: استان فارس با بیش از 3 هزار و 888 واحد تولیدی کوچک و بزرگ و با اشتغال 95 هزار و 698 نفر از لحاظ تعداد واحد رتبه 4 و سرمایه‌گذاری رتبه 13 و در بخش اشتغال رتبه 10 کشوری را دارا است.

حمیدرضا ایزدی گفت: از جمله ویژگی‌های مهم صنایع کوچک و متوسط نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور، تنوع تولید، ذائقه‌های متغیر بازار و تغییر محصول تولیدی در حداقل زمان به دلیل حجم پایین سرمایه‌گذاری، انعطاف پذیر بودن در مقابل نوسانات اقتصادی است که این امر نقش مهمی در افزایش تولید و اشتغال بنگاه های اقتصادی در راستای رسیدن به اهداف و سیاست‌های دولت در سال جهش تولید دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی در کشور جزو صنایع کوچک هستند از این رو صنایع کوچک سهم بسیاری از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده که این موضوع مهم اهمیت این بخش از صنعت در رسیدن به نرخ رشد اقتصادی را دو چندان می‌کند.

وی گفت: صنایع کوچک از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند لذا با وجود تحریم‌ها می‌توان این بخش مهم را تبدیل به فرصتی در ایجاد اشتغال و جهش تولید کرد.

ایزدی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برنامه‌ها و اقدامات متعددی شامل جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پرداخت تسهیلات رونق تولید، تسهیلات بازسازی و نوسازی، پیگیری مسائل و مشکلات بدهی معوق بانکی، بیمه و امور مالیاتی و همچنین تشکیل نشست‌های مختلف با مسئولین دستگاه‌های اجرایی در استان و کشور به منظور رشد و گسترش بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط در حمایت از محصولات داخلی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه نهضت تولید داخل سرآمد سیاست‌های رونق تولید است، افزود: تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خوداتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی از مهم‌ترین سیاست‌های امسال است.

ایزدی هدف از پیاده‌سازی نهضت ساخت داخل را کاهش آسیب‌پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت‌دار اعلام کرد.

عناوین برگزیده