تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۱۲۳۹۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مطالبات جدی در بخش معدنی اهر و هریس وجود دارد/ آمار بیکاری منطقه بالای ۲۰درصد

می متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت های بالای معدنی منطقه، حقوق مردم در این بخش مورد توجه قرار نگرفته و مطالبات جدی در این حوزه داریم.
مطالبات جدی در بخش معدنی اهر و هریس وجود دارد/ آمار بیکاری منطقه بالای ۲۰درصد

به گزارش می متالز، احمد محرم زاده موضوع اشتغال را اولویت اصلی و مشکل اول حوزه انتخابیه اهر و هریس و هریس دانست و اظهار داشت: در حالی آمار بیکاری در منطقه بالای ۲۰ درصد است که شهرستان های اهر و هریس در بسیاری از بخش ها دارای ظرفیت و پتانسیل بالا برای اشتغالزایی هستند.

وی از صنایع کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معدنی به عنوان بخشی از این ظرفیت ها نام برد و افزود: در حالی که تنها در بخش معادن یکی از غنی ترین مناطق کشور هستیم، متاسفانه آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و برای نمونه در حوزه اکتشاف و فرآوری مس، حقوق مردم و منطقه از سوی نهادهایی چون شرکت ملی مس ادا نشده و این در حالی است که مضرات و اثرات فعالیت های معدنی مستقیماً متوجه همین مردم است و این موضوع را به عنوان مطالبه ای جدی از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

منتخب مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بهبود معیشت عمومی مردم منطقه گفت: در همین خصوص پیگیر استمهال وام های زلزله هستیم و در خصوص مشکلات دامدارن با توجه به هزینه بالای خوراک در مقابل قیمت پایین دام و محصولات دامی، تلاش می کنیم تسهیلات ارزان نیز از طریق جهادکشاورزی در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد و همین موضوع را در مورد تسهیلات بافندگان فرش نیز پیگیری خواهیم کرد.

محرم زاده بر لزوم توجه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و نیز توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان های اهر و هریس نیز تاکید و تصریح کرد: در همین خصوص پیگیر ثیت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به عنوان ظرفیتی بالقوه برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در منطقه هستیم.

عناوین برگزیده