تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۲۴۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش ۲۶ مرداد؛

فارس و فملی بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند/ سیتا دارای بیشترین صف خرید

می متالز - بازار سرمایه امروز یکشنبه در شروع معاملات با اُفت ۴۰ هزار واحدی شاخص کل روبه رو بود.
فارس و فملی بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند/ سیتا دارای بیشترین صف خرید

به گزارش می متالز، امروز یکشنبه، بازار در دومین روز کاری خود در این هفته با عقب نشینی خریداران در عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز رو به رو با افت بیش از ۴۰ هزار واحد مواجه شد و اکنون در محدوده ۱ میلیون و ۸۵۹ هزار واحد قرار دارد.

فارس، فملی و شپنا بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های وپارس، خبهمن و سیتا بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

محصولات شیمیایی نوسانی داد و ستد می‌شوند.شگویا، پترول، فارس، تاپیکو، پارسان، کلر، وپترو، جم و شفارس با افت نسبی قیمت همراه اند. نماد‌های شکلر، شصدف، شغدیر، شسینا، شتوکا و پاکشو با افزایش تقاضا معامله می‌شوند. شیران، نوری و شگل متعادل اند.

فلزات اساسی هم معاملاتی نوسانی و پر عرضه را تجربه می‌کنند.ذوب، کویر، فروی، میدکو، فباهنر، فلوله، فروس، وتوکا، فولاژ، فایرا،فزرین و فنوال با افت قیمت داد و ستد می‌شوند.فنورد، فپنتا، فرآور، فولای و ارفع با افزایش تقاضا همراه اند.

خودرویی‌ها هم با افت قیمت معامله می‌شوند.خگستر، خودرو، خپارس، خزامیا، خمحرکه،ختوقا، ورنا، خریخت، خاهن، ختور، خمهر، خشرق، خاذین، خکمک و خمحور از جمله نماد‌های پر عرضه گروه اند.

فراورده‌های نفتی با فشار عرضه همراه اند.شپنا، شبندر، شتران، شبریز، شبهرن، شسپا، ونفت، شنفت، شرانل، شاوان، شراز و شپاس منفی داد و ستد می‌شوند. شزنگ نماد مورد توجه است.

مخابراتی‌ها هم پر عرضه معامله می‌شوند. اخابر و همراه فشار فروش همراه اند.

در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۵۳ هزار و ۶۹۰ واحدی (۲.۸ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۸۴۹ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۴ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۱۲ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۵ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های فولاد، وغدیر و فملی در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید به حدود دو هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید ونیکی، سیتا و ولپارس به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش شپنا، شتران و دی در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (۷۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۴۳ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف لیزینگ پارسیان (ولپارس) به ۱۹.۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"سیمان" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۳۰۰ میلیارد تومان است، از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

عناوین برگزیده