تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۲۴۴۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دو ماه حقوق معوق کارگران «هپکو» پرداخت شد/ کارگران چشم انتظار رونق تولید

می متالز - ساعتی قبل دو ماه حقوق معوق خرداد و تیر کارگران شرکت هپکو با اعتبار تأمین شده از سوی سازمان تامین اجتماعی (سهامدار عمده) پرداخت شد.
دو ماه حقوق معوق کارگران «هپکو» پرداخت شد/ کارگران چشم انتظار رونق تولید

به گزارش می متالز، دو ماه حقوق معوق مربوط به ماه های خرداد و تیر کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک ساعتی قبل به حساب پرسنل این شرکت واریز شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در خصوص پرداخت حقوق کارگران هپکو گفته بود: ۲۰۰ میلیارد ریال از مدتی پیش برای تامین نقدینگی لازم به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران پیش‌بینی شده بود که به دلیل طولانی شدن فرآیند اداری ابلاغ آن، به دست کارگران نرسید که با توافق با سازمان تامین اجتماعی امروز این مبلغ به حساب هپکو اراک واریز می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان مبلغ واریزی ۱۰۰ میلیارد آن بابت پرداخت ۲ ماه حقوق معوق کارگران و ۱۰۰ میلیارد دیگر آن شامل پرداخت سنوات بازنشستگان و هزینه های جاری مجموعه هپکو است.

آقازاده بیان کرد: مدیر عامل جدید هلدینگ هپکو با توافق صورت گرفته با سازمان تامین اجتماعی کشور طی روزهای آینده معرفی می‌شود.

کارگران هپکو اراک طی هفته های اخیر به دلیل عدم وجود کار در این شرکت، مشکلات مالکیتی-مدیرتی، غیبت طولانی مدیرعامل و همچنین حقوق معوقه خود دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند که بعد از وعده های مختلف از سوی مسئولین سرانجام با پیگیری های صورت گرفته، رئیس سازمان تأمین اجتماعی(سهامدار عمده هپکو)  سه شنبه ۲۸ مردادماه  قول داد که حقوق کارگران این شرکت حداکثر تا روز پنجشنبه ۳۰ مرداماه پرداخت شود که این وعده امروز به تحقق پیوست.

همچنین شنیده ها از معرفی مدیرعامل هلدینگ هپکو توسط سازمان تأمین اجتماعی بعنوان سهامدار عمده شرکت طی روزهای آتی حکایت دارد لذا به همین منظور کارگران این شرکت امروز بعد از ۱۴ روز اعتصاب به فعالیت عادی خود در این شرکت پرداختند و کماکان منتظرند تا سازمان تأمین اجتماعی فارغ از وعده ها و مصوبات روی کاغذ با ارائه برنامه ی هدفمند و کارشناسی، انتصاب مدیران متخصص و متعهد و همچنین تزریق نقدینگی و رفع بدهی های این واحد تولیدی بتوانند هپکو را در ریل تولید و در مسیر احیا قرار دهد.

بر اساس مصوبه‌ی هیات وزیران ۵۵ درصد از سهام مالکیتی دولت در شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک بابت رد ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به همراه بخشی از سهام دولت در ۸ شرکت دیگر به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.

 

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!