تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۲۴۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اراده پنهان دولت در پشت پرده بورس

می متالز - تضعیف برخی سهام کوچک دور از ذهن نبوده و اینکه سهام بزرگ مورد حمایت و تاکید دولت است امری بدیهی به نظر می‌آید اما؛ مشکلاتی نیز در این میان به چشم می‌خورد، چرا که دولت عملا نباید هیچ دخالتی در بازار داشته باشد، ولی ما شاهد نمایان شدن اراده دولت در بورس هستیم که پشت پرده رخ داده و قابل اثبات نیست.
اراده پنهان دولت در پشت پرده بورس

به گزارش می متالز، علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در خصوص "منفی شدن سهام کوچک" گفت: حمایت‌های دولت به شکلی نامحسوس ادامه داشته و پیروی از برخی سهام و الگو‌های خاص را می‌توان نشانه‌های این کار دانست و به نظر تلاش بر تقویت سهام بزرگ صورت می‌گیرد. 


وی ادامه داد: البته تضعیف برخی سهام کوچک نیز دور از ذهن نبوده و اینکه سهام بزرگ مورد حمایت و تاکید دولت است امری بدیهی به نظر می‌آید اما؛ مشکلاتی نیز در این میان به چشم می‌خورد چرا که دولت عملا نباید هیچ دخالتی در بازار داشته باشد، ولی ما شاهد نمایان شدن اراده دولت در بورس هستیم که پشت پرده رخ داده و قابل اثبات نیست.
 
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

یوسفیان خاطر نشان کرد: اگر نیرو‌های بازار تعیین کننده جهت بورس باشند معمولا کشش به سمت سهام کوچک اتفاق افتاده یا حداقل سهام کوچک عقب‌تر از سهام بزرگ قرار نمیگیرد، بنابراین نشانه‌هایی از تبعیض، دخالت و حمایت وجود داشته که برخی سهم‌ها را تقویت و بعضی دیگر را تضعیف می‌کند، مجموعه این عوامل را می‌توان مشکلات بورس دانست که پنهان شده و مانند قبل شفاف نیست.


این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید بازار را بر فلزات اساسی، پالایشی، سهام بزرگ و شیمیایی عنوان و اظهار کرد: نگاه شاخص سازی در بازار موج می‌زند و اینگونه سهام بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرند که جایگاه لیدری بازار را نیز از آن خود کرده اند.
عناوین برگزیده