تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۲۶۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستاوردهای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد/ اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و 21 طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی در سال 99

می متالز - در قالب خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم، اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد.
دستاوردهای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد/ اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و 21 طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی در سال 99

به گزارش می متالز، در این گزارش به اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و دستور کار اجرای ۲۱ طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین جلوگیری از خام فروشی در 8 استان اشاره شده است.
بر این اساس و برای توسعه معادن و صنایع معدنی و توسعه صادرات مواد معدنی فراوری شده از کشور، توسعه معدن و صنایع معدنی در استان های مستعد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استانها قرار گرفت.
در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶ استان در زمینه توسعه معادن اقدام نمودند و ۲۱ طرح نیز در سال ۱۳۹۹ در حال پیگیری است.
در این گزارش آمده است؛ اجرای سه پروژه توسعه و فرآوری معادن مس، سرب و روی در استان سمنان و ۳ پروژه توسعه فرآوری طلا، سولفات سدیم، سرب، روی و تولید کنسانتره سنگ آهن در استان خراسان جنوبی در سال جهش تولید مراحل عملیاتی خود را طی می کنند.
همچنین اجرای طرح احداث کارخانه دانه بندی و میکرونیزه باریت در استان خراسان شمالی و احداث کارخانه تولید کنسانتره از معادن سنگ آهن استان هرمزگان که شامل دو پروژه است در دستور کار قرار دارد.
سه پروژه فرآوری مس و تولید منیزیت کلسینه و توسعه معادن استان سیستان و بلوچستان و دو پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله از معادن استان یزد دیگر برنامه‌های توسعه معدنی و صنایع معدنی پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ هستند.
اجرای ۵ پروژه تولید کنسانتره مس و سیلیس دانه بندی و تولید گلوله های سنگ شکنی در استان کرمان و دو پروژه تولید فروسیلیکو منگنز و تولید آهک هیدراته در استان قم نیز از جمله پروژه های مورد نظر طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها در سال جهش تولید است.

عناوین برگزیده