تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۲۶۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری آگاه تاکید کرد:

"بورس" تنها گزینه حفظ نقدینگی دولت/ رفتارهای هجومی باید از بورس دور شود

می متالز - ترس سهامدارانی که به خاطر تجربه کم معامله‌گری، این روزها در حالت کاملا هجومی و صف‌نشینی سپری می‌شود، به نسبت دیگر سهامداران بیشتر بوده و این افراد بدون تحلیل اغلب به‌دنبال جو بازار حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.
"بورس" تنها گزینه حفظ نقدینگی دولت/ رفتارهای هجومی باید از بورس دور شود

به گزارش می متالز، محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه درخصوص نقش ETF‌ها در جریان‌سازی بازارسرمایه، تاکید کرد: تغییراتی که در ETF دارادوم رخ داد از لحاظ بنیادی چندان نقشی در بازارسرمایه نداشت، زیرا به بازار نیامده بود اما؛ جریان نقدینگی و حجم بالای پولی که این روز‌ها در بورس حضور دارد، طبیعتا میزان ریسک و ترس سهامداران را افزایش داده است.

وی با اشاره به ترس سهامداران از خبر‌های منفی نیز ادامه داد: جریان نقدینگی باعث شده تا بسیاری از سهامدارانی که طی یک‌سال گذشته که سرمایه آن‌ها در بورس بوده، سود مناسبی را کسب کنند و سهامداران برای ذخیره این سود، طبیعتا راهکار خروج و حفظ نقدینگی را انتخاب می‌کنند تا باردیگر قیمت سهم‌ها اصلاح کنند و دوباره به سهم‌های مدنظر خود ورود کنند اما؛ نقطه مقابل افراد با تجربه، سهامداران جدیدی هستند که اطلاعی از روند بازار نداشته و کاملا هجومی عمل می‌کنند.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: ترس این نوع سهامداران به خاطر تجربه کم معامله‌گری بیشتر بوده و بدون تحلیل اغلب به‌دنبال صف‌نشینی‌ها حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

سرافراز یزدی درخصوص اینکه آیا دولت از بازارسرمایه حمایت خواهد کرد، گفت: دولت با توجه به سهام عدالت، ETF‌ها و صندوق‌هایی که در پیش دارد، بازارسرمایه را بازار مطمئن‌تر از دیگر بازار‌های موازی می‌بیند.

وی درباره اینکه نقدینگی باید در بازار بماند، افزود: برای دولت گزینه‌ای مناسب‌تر از بورس وجود ندارد و تنها پالس منفی دولت، ETF پالایشی‌ها بوده، اما بورس تنها نقطه اتکای دولت برای حفظ نقدینگی است.

عناوین برگزیده