تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۲۶۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تابلو خوانی: کدام نمادها معاملاتشان مشکوک بود + جدول

می متالز - تابلو‌خوانی‌ها چه چیزی را آشکار می‌کنند؟
تابلو خوانی: کدام نمادها معاملاتشان مشکوک بود + جدول

رضا شاکری | تحلیلگر بازار

می متالز - تابلوخوانی با بررسی روند‌های معاملات در بازار سهام، به شناسایی معاملات خاص و تحولات در بازار سهام می‌پردازد. این بررسی‌ها نشان می‌دهد نماد وتجارت با قدرت بالای خریدار رو‌به‌رو شده و نماد کشرق افزایش حجم را تجربه کرده است. این روند گویای هجوم تقاضای پول‌های کلان به این نماد‌‌هاست.

به‌عنوان مثال روز سه‌شنبه هر کد حقیقی در سهم وتجارت به‌طور متوسط حدود ۹۱۰ میلیون تومان خریداری کرده است در صورتی که هر کد حقیقی تنها حدود ۵/ ۶ میلیون تومان فروش داشته است.  البته روز سه‌شنبه در برخی نمادها نسبت قدرت خریدار به فروشنده بالای ۵/ ۱ ثبت شد درصورتی که قیمت آخرین معامله آنها از قیمت آغازین کمتر بود. این نسبت‌ها در نمادهای پیزد، وپویا، ساوه، سفار، کشرق، ثامان و سهگمت دیده شد.

از میان این نمادها نیز می‌توان به نماد کشرق با میانگین خرید هر کد حقیقی حدود ۵/ ۲۹ میلیون تومان و نسبت قدرت خریداران حقیقی به فروشندگان حقیقی ۶۹/ ۱ اشاره کرد. همچنین تابلوی این نماد نشان می‌دهد میانگین ۱۰ روزه سرانه خرید هر کد حقیقی آن حدود ۱۰۸ میلیون تومان بوده است.

همچنین حجم معاملات دو نماد وتوس، سیتا و فولای با افزایش حجم بیش از ۵ برابر میانگین حجم ماهانه از صف فروش به صف خرید رسیدند که یک تحلیلگر با بررسی حجم معاملات در صف فروش می‌توانست به راحتی نوسان ۱۰ درصدی در یک روز سهم را شکار کند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده