تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۲۶۹۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون صمت آذربایجان غربی:

معدنکاران متخلف به شورای عالی معادن معرفی می شوند

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: اصول برداشت، استخراج، اکتشاف و ایمنی معادن نظارت می شود و با معدنکارانی که از قوانین اصول ایمنی در معادن تخطی کنند، مطابق قانون رفتار می شود.
معدنکاران متخلف به شورای عالی معادن معرفی می شوند

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور با تاکید بر الزام معدنکاران برای تامین اقلام و تجهیزات ایمنی در معادن گفت: بازرسان سازمان در خصوص رعایت موارد ایمنی و استفاده از لوازم ایمنی به طور مداوم  برمعادن استان نظارت دارند و با معدنکارانی که از قوانین اصول ایمنی در معادن تخطی کنند مطابق قانون رفتار می شود.

او افزود: نظارت ها به جد انجام می شود و از فعالیت معادنی که اصول برداشت، استخراج، اکتشاف و ایمنی معادن را رعایت نکنند جلوگیری به عمل می آید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تاکید کرد: در صورت تکرار تخلف از سوی معدنکار معدن برای تعیین تکلیف به شورای عالی معادن معرفی می شوند.

عابدپور گفت: استقرار مسوول فنی و مسوول ایمنی در معادن بزرگ یکی از الزامات بهره برداری از معادن است و در استان نیز بطور چشم گیری این قانون اجرایی شده و ایمنی معادن استان از وضعیت مطلوبی برخورداراست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان به عملکرد این معاونت از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی برای 38 محدوده معدنی جدید پروانه اکتسافی صادر شده است و 39 محدوده اکتشافی با دریافت گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفته اند.

عابد پور اضافه کرد: در مدت زمانه یک ساله هفته دولت 98 تا هفته دولت سال جاری 44 معدن به بهره برداری کامل رسیدند که زمینه اشتغال مستقیم برای 300 نفر در این معادن با حجم برداشت 749 هزار و 350 تن در سال فراهم شد

منبع: کرد پرس
عناوین برگزیده