تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۲۶۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وقتی به کام شرکت‌هاست اما حقیقی‌ها می‌سوزند:

"آتش به سهامدار" حقوقی‌ها/ پس از دعوای ETF، بازیگران قرمزپوش دیگر آمدند

می متالز - بازارسرمایه پس از مشخص‌شدن زمان ارائه ETF دوم و کنترل شدن جو هیجانی بازار در ابتدای معاملات امروز، ناگهان از سوی حقوقی‌ها مورد شبیخون قرار گرفت تا باردیگر این گروه، قرمزپوش به استقبال پایان هفته برود.
"آتش به سهامدار" حقوقی‌ها/ پس از دعوای ETF، بازیگران قرمزپوش دیگر آمدند

به گزارش می متالز، در حالی که تصور می‌شد امروز پس از تایید وزرای نفت و اقتصاد بر سر ورود ETF دوم، توافقی حاصل شده باشد، بازار مخصوصا در حوزه پتروپالایشی‌ها با رنگ سبز آغاز شد اما؛ حقوقی‌های این حوزه با استفاده از صف‌های خریدی که تشکیل شده بود، انقلابی به پا کرده و این شیطنت منجر به قرمزپوش شدن بازار شد.

شیطنت بزرگ

صف فروش فارس نتیجه حرکت شیطنت آمیز یک حقوقی بود، شاید پس از آنکه رنج مثبت ۴ را هم در ابتدای معاملات به خود دیده بود اما؛ حقه حقوقی‌ها باعث سقوط آزاد "فارس" در ادامه معاملات شد.

حقوقی‌های این سهم تا این لحظه بیش از ۴۹ میلیون سهم را روانه بازار کرده‌اند و در نگاهی دقیق‌تر می‌توان این آمار را ارائه داد که شاید علت ریزش این گروه همین کاشتن ترس حقوقی‌های این سهم در دل بازار به عنوان بزرگترین هلدینگ بود.

فروش بیش از ۶۷ درصدی حقوقی‌های این سهم باعث شد که قرمزی جایگزینی بازار سبزی شود که بخاطر دو روز دعوای مدیریت کلانی، هوای این صنعت را قرمز کرده بود.

 

"شتران" و ما ادراک "شتران"

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای؛ شرکت نفت تهران " شتران " میزان فروش سهام این شرکت توسط حقوقی‌ها همه را شگفت زده کرد.

حقوقی شرکت تا این لحظه مبلغ ۵۲ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۱ سهم را به بازار تزریق کرد تا این لحظه ۳۶درصد از حجم فروش را به خود اختصاص داده که در ابتدای معاملات، این آمار بالای ۵۰درصد بود.

در حالی که شتران در ابتدای معاملات توانسته بود رنج مثبت ۵ و قیمتی در مرز ۵هزارتومان را ببیند اما؛ به ناگاه با اردر ترس سهامداران حقوقی، تنها منفی۵ عاید سهامداران شد.

 

۲۵میلیون سهم ناقابل از پتروشیمی بندرنشین

شرکت پالایش نفت بندر عباس "شبندر" در بازار دوم بورس؛ میزان فروش سهام این شرکت توسط حقوقی‌ها ۲۵ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۸۴ سهم بوده که ۳۰ درصد از فروشندگان این شرکت پالایشگاهی را در بر میگیرند.

قیمت خرید هر سهم در بازار تا این لحظه ۴۹ هزار و ۲۹۰ ریال است و در حالی که شبندر در ابتدای معاملات توانسته بود رنج بالا را تجربه کند و از عرش به فرش برسد.

 

۲۳میلیون سهم از "شپنا"

در ادامه این گزارش نیز می‌توان شرکت پالایش نفت اصفهان "شپنا" در بازار اول (تابلوی اصلی) بازار سرمایه اشاره داشت که میزان فروش سهامداران حقوقی این شرکت در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۶۰ سهام خود رابه فروش رسانده‌اند که این میزان تشکیل دهنده ۲۰ درصد از فروشندگان این شرکت طی معاملات امروز بازارسرمایه در این سهم است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده