تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۲۷۱۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد چین از بیماری کرونا منتفع شد

می متالز - تولید جهانی در طول سال گذشته در اثر تنش های تجاری، رشد کند اقتصادی و تقاضای ضعیف در بخش های اصلی رکود را تجربه کرد. فروش برای کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و آلمان که به صادرات متکی هستند، سخت تر به نظر میرسد، در حالی که رکود فروش خودرو در ایالات متحده نمونه ای از اتفاقات بین المللی برای این بخش را نشان می داد.
فولاد چین از بیماری کرونا منتفع شد

به گزارش می متالز، زمانی که فشار همه گیری ویروس کرونا بر تمام بخش تولید جهان سنگینی میکرد و بسیاری از کشورهای جهان در قرنطینه قرار داشتند، چین در حال ایستادن بر روی پاهای خود بود. فعالیت های تولیدی در ژاپن، اروپا و ایالات متحده تا ژرفایی سقوط کرد که آخرین بار در بحران مالی جهانی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ مشاهده شده بود. تولیدات هند به پایین ترین سطح خود در ۱۵ سال اخیر رسید.

در چین، شاخص منتشر شده توسط دفتر ملی آمار در ماه آوریل در مقایسه با ماه مارس اندکی بهبود یافته بود اما این بخش همچنان در حال رشد بود.

قیمت فولاد نورد گرم یا HRC محصول اصلی فولادی مورد استفاده در ساخت و تولید، پیش از کویید-۱۹، به دلیل تقاضای زیاد در این بخش، در بازارهای عمده کاهش یافت.

ارزیابی های S&P Global Platts نشان می دهد که از شروع سال گذشته تا پایان آوریل امسال، قیمت های HRC ایالات متحده ۳۰٪، قیمت HRC اروپا ۱۶٪ و HRC چین ۱۵٪ کاهش یافته است.

بر خلاف قیمت کلی فلزات، قیمت سنگ آهن به طرز چشمگیری حتی در بدترین ماه های شیوع ویروس کرونا مقاومت کرده است، زیرا تولید فولاد خام چین به طور عمده بدون تغییر باقی مانده است.

معیار سنگ آهن 62 ٪ چین معادل ۶۲.۶۷ دلار در هر تن، در ماه ژانویه و آوریل است، در حالی که قیمت فروش فولاد نورد گرم در این دوره به طور متوسط ۳۱ دلار در هر تن است.

تولید به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا آسیب پذیر بوده. این بخش به دلیل تکیه بر زنجیره های عرضه جهانی مستعد رویارویی با مشکلات متعددی است.

روند فعالیت بنادر و حمل و نقل در بسیاری از کشورها به دلیل اقدامات لازم برای فرونشاندن شیوع ویروس کرونا تأثیر پذیرفته اند. برخی از کارخانه های فولادی چین قادر به تحویل سنگ آهن در ماه فوریه نبودند زیرا رانندگان کامیون از فعالیت دست کشیده بودند.  کارخانه ها دیگر نیز نمی توانستند کالاهای نهایی را به مشتریان خود تحویل دهند.

در ماه فوریه به دلیل اعمال محدودیت ها خودروسازان ژاپنی و کره جنوبی مجبور به توقف اتومبیل سازی شدند زیرا قادر به تهیه قطعات حیاتی از عملیات های خود در جنوب غربی چین نبودند.

عناوین برگزیده