تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۲۷۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وقتی سهامداران صف نشین، حراج زدند:

رفتار فروشندگان و قهقه حقوقی‌ها از رفتار تازه‌واردها

می متالز - در ابتدای زمان معاملات امروز بازارسرمایه، حقوقی‌ها با یک فشار باردیگر سهم‌ها را قرمزپوش به میدان معاملات فرستادند و سهامداران نابلد در کارزار نابرابر کاملا تنها مانده‌اند و صندوق توسعه بازار و حتی سازمان بورس، بهبود شرایط بازار را به خدا واگذار کرده‌اند.
رفتار فروشندگان و قهقه حقوقی‌ها از رفتار تازه‌واردها

حقوقی

به گزارش می متالز، "فارس" که یکی از بزرگ‌ترین سهم‌های بازار بوده، این روزها سکان بازار را در دست گرفته و حقوقی‌های این سهم چنان صف فروش را قرمز می‌کنند که قرمزی این سهم، به دیگر بخش‌های بازار نیز سرایت کرده و قرمزی را به بازار تحمیل می‌کند.

سهامداران حقیقی‌ نیز در گرداب حقوقی‌ها گرفتار می‌شوند و برای فرار از سوخت شدن سرمایه خود، شاید به اشتباه دکمه خروج از سهم را زده اما؛ نباید فراموش کرده که این تله‌ای از سوی حقوقی‌های سهم‌ها بوده بنابراین باید به رفتار حقوقی‌ها، توجه ویژه‌ای داشت.

حقوقی

با آنکه "فملی" بزرگ‌ترین مس‌فروش خاورمیانه سهم حقوقی‌ها در خرید و فروش امروز پر رنگ بوده اما دستور خریدی که امروز از سوی این شرکت صادر شد، سهامداران را باید بر این اصل آگاه سازد که اصلاح در این سهم‌ها به پایان رسیده و شاید صعود مجدد، باردیگر صف‌نشین‌های خرید را پشت درب کارخانه نگه‌دارد.

حقوقی

"شتران" درحالی صف انبوهی را تشکیل داده که بسیاری از سهامداران از سر ندانستن در این صف‌نشینی قرار دارند چراکه طرح قیر رایگان از این پالایشگاه تامین خواهد شد و گزارش‌های مثبتی که این پالایشگاه دارد، همین ۹۹درصد فروشنده را طی روزهای آینده، به صف خریداران هدایت خواهد کرد.

حقوقی

"شپنا" از آن دسته ETF دومی هایی بوده که طی روزهای گذشته با خبرهای خوشی همراه بوده اما؛ سهامداران صف فروش حقیقی‌ها را چنان قبضه کرده‌اند که خبرهای خوش به گوش سهامداران این شرکت نرسیده است و جو هیجانی همچنان حرف نخست را در این شرکت می‌زند.

حقوقی

"شبندر" نیز که پس از ETF دوم حال روز خوشی را سپری نمی‌کند، این روزها در حالی اصلاح و البته خالی شدن را از سوی سهامداران حقیقی مشاهده می‌کند که سهامداران حقوقی، برای خود کد به کدهایی را انجام می‌دهند و آماده صعود مجدد می‌شوند.

حقوقی

در حالی که بسیاری از سهامداران بر اساس ETFاولی که به بازار ارائه شد خوشبین به آنکه خودرو می تواند در بازار بتازد، خیمه سنگینی بر این سهم زدند و این سهم خودروسازی حتی بالای ۱۰۰۰تومان را مشاهده کرد اما؛ با خالی کردن حقوقی‌های بزرگ، خودرو به زیر پانصدتومان رسیده و سهامداران حقیقی فعلا در صف خالی کردن نشسته‌اند زیرا بزرگان زودتر این صف را خالی کرده و حال باید سهامداران در این صف شاهد آب رفتن میزان سرمایه خود باشند.

به سهامداران توصیه می‌شود که سهامداری کردن را جایگزین نوسان‌گیری کنند و با خروج از صف، حداقل باعث آتش گرفتن مال خود نشوند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!