تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۲۷۷۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح‌های توسعه‌ای «کگهر»

می متالز - مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی دو خط کنسانتره و خط گندله این شرکت خبر داد و گفت: خط تولید گندله به ظرفیت 5 میلیون تن و کنسانتره 2 میلیون تن است که بهره‌برداری از این دو خط در دستور کار ماست.
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح‌های توسعه‌ای «کگهر»

به گزارش می متالز، وحید میرزایی با اعلام این خبر گفت: شرکت گل گهر در نظر دارد تا در زمینه آهن اسفنجی نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم برود تا بتواند پروژه آهن اسفنجی را نیز در این مجموعه راه‌اندازی کند.

وی گهر زمین را جز شرکت‌های بورسی خوب کشور دانست و بیان کرد: انشااله با توجه به اقداماتی که در حوزه صنعت در گهر زمین اتفاق می‌افتد، شاهد رشد خوب این شرکت در بورس باشیم. طی دو هفته اخیر شاهد نوساناتی در بازار سرمایه بودیم که خوشبختانه از اواسط هفته گذشته شاهد رشد مجدد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت گهر زمین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه این شرکت، این نوید را به سهام‌داران گهر زمین داد که شاهد روزهای خوبی در بازار سرمایه خواهند بود و افزود: به سهامداران این اطمینان را خواهم داد که با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوانیم به جایگاه اصلی خود در بازار سرمایه دست یابیم.

میرزایی با اشاره به بحث اختلاف قیمت با شرکت‌های فولادی گفت: در حقیقت شرکت‌های معدنی با یک سوم قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن و کنسانتره را در اختیار کارخانه‌های فولادی قرار می‌دهند چرا که بر اساس تعرفه‌های صادراتی که بر روی مواد اولیه وضع شده است و موانع صادراتی ما ناچاریم محصولاتمان را بر اساس قیمت وزارت صمت در اختیار کارخانه‌های فولادی قرار دهیم. با توجه به رویکرد مثبت دکتر سرقینی در زمینه ایجاد رضایت برای شرکت‌های معدنی، امیدواریم وزارت صمت با مشارکت شرکت‌های معدنی و فولادی بتواند به یک قیمت مشخص و قطعی در خصوص این محصولات برسد و این اختلافات حل شود.

ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم

مدیرعامل شرکت گهر زمین یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه گهر زمین را بحث اشتغال دانست و بیان کرد: در حال حاضر اشتغال مهم‌ترین دغدغه جامعه است. قاعدتا با طرح‌های توسعه‌ای که در گهر زمین ایجاد می‌شود و افزایش تولیدی که در حوزه معدن خواهیم داشت این امکان وجود دارد که ظرفیت اشتغال را بالا ببریم و بتوانیم جوابگوی قشر جوان جامعه باشیم.

میرزایی افزود: با حمایت دکتر غریب پور رئیس محترم هیات عامل ایمیدرو ضمن اینکه به دنبال آن هستیم برخی طرح‌های توسعه‌ای را در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم توازن ثروت و سرمایه‌گذاری را در این مناطق ایجاد کنیم. با توجه به شناختی که از استان دارم، استان کرمان دارای این ظرفیت است و این طرح هم در اشتغال و هم در زمینه محرومیت‌زدایی مناطق محروم موثر خواهد بود.

عناوین برگزیده