تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۴۹۰
کد خبر: ۱۲۷۷۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرایط ویژه برای مس و روی

می متالز - قیمت جهانی مس که اکنون در ۶۵۵۰ دلار است پس از شکست ۶۲۰۰ دلار که روند نزولی اصلی آن بوده حالا به سمت محدوده ۷۲۰۰ دلار پیش می رود.
شرایط ویژه برای مس و روی

به گزارش می متالز، در زمینه وضع فلزات مس و روی قیمت جهانی مس امروز با قرار گرفتن در محدوده ۶۲۰۰ دلار  شرایطی ویژه به خود گرفته است. قیمت جهانی مس که اکنون در محدوده ۶۵۵۰ دلار است پس از شکست ۶۲۰۰ دلار که روند نزولی اصلی آن بوده اکنون به سمت محدوده ۷۲۰۰ دلار پیش می‌رود، این مقاومت هم در صورت شکست اهداف محدوده ۹۰۰۰ دلار را پیش روی قیمت مس می‌گذارد که این موضوع در بلند مدت کاملا متصور است.

فلز روی با تثبیت قیمت بالای ۲۴۰۰ دلار شرایطی ویژه‌ را برای خود رقم زده است، با شکست روند کاهشی در محدوده ۲۴۰۰ دلار، این فلز فضای رشد خود در میان مدت و تا محدوده ۳۳۰۰ دلار را هموار کرده است، با این اوصاف فلز روی یکی از پر ظرفیت‌ترین کالاهاست که ظرفیت رشد قیمتی جذابی در میان مدت و بلند مدت در آن دیده می‌شود.

فلز روی در این میان مقاومت‌های مهم ۲۷۰۰ دلار و ۳۰۰۰ دلار را پیش رو خواهد داشت، در عین حال شکست محدوده ۳۳۰۰ دلار در بلند مدت، الگوی مثلث صعودی را برای این فلز تایید می‌کند که اهداف جذابی فراتر از ۴۰۰۰ دلار را در بلندمدت به ارمغان خواهد آورد که در صورت وقوع به آن خواهیم پرداخت.

این فلز با تثبیت قیمت بالای ۲۴۰۰ دلار شرایطی ویژه را برای خود رقم زده است! با شکست روند نزولی در ۲۴۰۰ دلار، این فلز قادر خواهد بود فضای رشد خود در میان مدت و تا محدوده ۳۳۰۰ دلار را هموار کند.

‎البته در این میان مقاومت‌های مهم ۲۷۰۰ دلار و ۳۰۰۰ دلار را پیش رو خواهد داشت. در عین حال شکست محدوده ۳۳۰۰ دلار در بلندمدت، یک الگوی مثلث صعودی را برای فلز روی تایید می‌کند که اهداف جذابی فراتر از ۴۰۰۰ دلار را در بلند مدت به ارمغان خواهد آورد . جالب آنکه از نظر بنیادی هم قیمت تمام شده روی در جهان ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برآورد می‌شود یعنی اینکه در بلندمدت قیمت نمی‌تواند در این محدوده بماند.

علی ابتهاج

کارشناس بازار سرمایه

عناوین برگزیده