تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۲۸۱۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرماندار میبد خبر داد:

انتخاب افراد دارای اهلیت برای راه‌اندازی فولاد میبد

می متالز - فرماندار میبد در مورد بلاتکلیفی واحد فولاد میبد اعلام کرد: در نشست با معاون ریاست جمهوری مقرر شد که ظرف یک ماه آینده با سهامدار اصلی شرکت فولاد مذاکراتی انجام شود و شرکت‌ها و اشخاصی که برای راه‌اندازی فولاد اهلیت دارند، پس از ارزیابی از طرف استانداری به ریاست جمهوری اعلام شود.
انتخاب افراد دارای اهلیت برای راه‌اندازی فولاد میبد

به گزارش می متالز، «حسین فلاح» در رابطه با سفر اخیر خود به تهران که به منظور پیگیری موضوع فولاد میبد برای دومین بار اتفاق افتاد، تصریح کرد: این موضوع در نشست‌هایی با معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، معاون قوه قضائیه، معاون خصوصی‌سازی وزارت صمت، معاون برنامه‌ریزی بانک‌ها و نماینده این واحد فولادی مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه خروجی‌های خروجی خوبی نیز به همراه داشت.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که ظرف یک ماه آینده با سهامدار اصلی شرکت فولاد مذاکراتی انجام شود و شرکت‌ها و اشخاصی که برای راه‌اندازی فولاد اهلیت دارند، پس از ارزیابی از طرف استانداری به ریاست جمهوری اعلام شود.

فلاح با بیان این که سهامدار عمده فولاد باید تمایل داشته باشد که سهامش را به شخص ثالث واگذار کند، عنوان کرد: در صورتی‌ که این اتفاق بیافتد، روند مناسب‌تری برای شروع اولیه فعالیت فولاد شکل می‌گیرد.

فرماندار در ادامه با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان، معاون امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صمت استان در مورد پیگیری راه‌اندازی این واحد، گفت: راه‌اندازی این واحد فولادسازی از این‌ جهت که یک شرکت خصوصی است و سهام عمده آن در دست گروه خاصی است، یک پرونده پیچیده‌ محسوب محسوب می‌شود اما با وارد شدن دستگاه‌های حاکمیتی قضا و ریاست جمهوری اتفاقات خوبی برای فولاد میبد خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار سهم فولاد میبد که حدود 20 درصد سهام فولاد است، در اختیار مردم قرار دارد و عمده سهام این شرکت در اختیار یک یا دو نفر است.

 فلاح در پایان ابراز امیدواری کرد با نگاه خوبی که هم دستگاه قضا و دستگاه اجرایی و دولت دارد و با اصل انصاف و نظر کارشناسی، روزنه خوبی برای باز شدن گره فولاد میبد و راه‌اندازی آن فراهم شود.

عناوین برگزیده