تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۱۲۸۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما از معادن ایران صادر شد

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما در سال جاری از معادن ایران به سایر کشورها صادر شده است.
749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما از معادن ایران صادر شد

به گزارش می متالز، سیف الله امیری در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات، افزود: صادرات سنگ تزئینی و نما در سال گذشته معادل 516 هزار تن بوده است. 
وی اظهار کرد: به منظور رونق تولید و نوسازی ناوگان ماشین آلات معادن سنگ 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. 
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی وزارت صنعت معدن و تجارت بیان کرد: واحدهای سنگبری باید بهبود کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و نیاز است که با تقویت فرآوری از صادرات سنگ خام تا حد ممکن جلوگیری شود. 
امیری گفت: محصولات رقابت پذیر در حوزه سنگ از مزیت های اقتصادی است که در صورت تقویت این حوزه محدودیتی برای صادرات آن وجود ندارد و حمایت های لازم در این زمینه انجام می شود. 
وی اظهار کرد: سنگ نیمور محلات از نظر کیفیت در دنیا به سنگ ایتالیا کوچک شهرت یافته و باید تولیدات در این حوزه با برنامه های هدفمند تقویت شود. 
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فاصله گرفتن از خام فروشی در حوزه سنگ تزئینی و نما مصداق مهمی از اقتصاد مقاومتی است و نیاز است که در حوزه ضایعات سنگ نیز با روش های اصولی تولید ثروت و اشتغالزایی رشد کند. 
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد. 

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!