تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۱۲۸۷۰۸
سرویس خبر : انرژی

رشد سودآوری پالایشی‌ها با اصلاح قیمت خوراک تضمین شد

می متالز - مدیرمالی شرکت پالایش نفت لاوان اظهار کرد که تغییر نرخ خوراک، رشد سودآوری پالایشی‌ها را در نیمه دوم سال تضمین کرده است.
رشد سودآوری پالایشی‌ها با اصلاح قیمت خوراک تضمین شد

به گزارش می متالز، حمید عزیزی، مدیر مالی شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان) درباره خوراک مصرفی گفت: بخشی از خوراک پالایشگاه‌هایی همچون لاوان شامل میعانات گازی است، با توجه به مصوبه اخیر وزیر نفت مبنی بر تخفیف نرخ خوراک، شرکت پالایش نفت لاوان با توجه به صرفه و صلاح از نفت خام و میعانات گازی به تناوب برای تولید فرآورده‌های نفتی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به مقدار مصرف بنزین اظهار کرد: با بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید، ایران افزون بر افزایش تولید بنزین در تامین بنزین مورد نیاز داخل خودکفا شده است، همچنین همه محصولات تولیدی شرکت مصرف داخلی دارد و از این بابت ریسکی متوجه شرکت پالایش نفت لاوان نخواهد بود.

مدیرمالی شرکت پالایش نفت لاوان عنوان کرد: شرکت پالایش نفت لاوان به عنوان یکی از تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور از فناوری‌های روزآمد دنیال بهره‌مند است و مالکیت فناوری در صنعت پالایش برای این شرکت یک مزیت به شمار می‌آید.

عزیزی یادآور شد: فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه لاوان بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا ( مانند یورو ۴ و یورو۵)  تولید می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید وزیر نفت برای اصلاح قیمت خوراک پالایشگاه‌ها، سودآوری پالایشگاه‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت، کاهش شدید قیمت نفت خام، شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در چند ماه نخست سال ۱۳۹۹ کاهش سود پالایشگاه‌ها را در پی داشت.

مدیرمالی شرکت پالایش نفت لاوان عنوان کرد: با این وجود پیش‌بینی می‌‌شود با رفع محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، بهبود قیمت‌های فرآورده‌های نفتی در اثر مصوبه جدید وزیر محترم نفت در ۶ ماه دوم سال ۹۹ سود پالایشگاه‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

عزیزی تصریح کرد: این ابلاغیه سبب افزایش قابل توجه سود پالایشی‌ها به‌ویژه در نیمه دوم سال می‌شود، باتوجه به اینکه بعضی از شرکت‌های پالایشی تأمین کننده خوراک صنایع پایین دستی هستند، این اصلاح قیمت بر سودآوری پالایشی‌ها و بعضی از تخفیف‌هایی که دولت برای این صنایع در نظر گرفته است، اثر خواهد داشت.

عناوین برگزیده