تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۱۲۵۹۲
سرویس خبر : انرژی
دبیر کل انجمن صنعت پالایش نفت خبر داد:

ارسال درخواست افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی تخفیف نرخ خوراک صنعت مهم بورسی

‌می‌متالز - دبیر کل انجمن صنعت پالایش نفت از ارسال درخواست افزایش میزان تخفیف ۸ تا ۱۰ درصدی خوراک پالایشگاه‌ها به مجلس و دولت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر عاشوری با اشاره به پیگیری دریافت تخفیف بیشتر برای خوراک پالایشگاه‌ها به همفکران گفت: با توجه به اینکه نرخ خوراک پالایشگاه‌ها را دولت تعیین می‌کند و پس از فرآیند تولید، تعیین کننده قیمت فروش فرآورده‌ها نیز دولت است، صنعت پالایشی نمی‌تواند نقش چندانی در تعیین قیمت‌ها داشته باشد. فقط از طریق ارائه و پیشنهاد راهکار‌هایی به دولت می‌تواند بر آن اثرگذاری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف گران شدن نرخ خوراک صنایع پایین دستی مانند سوخت هواپیما، سوخت ماشین ها، بنزین و گازوئیل نیست بنابراین انتظار می‌رود دولت بر روی قیمت خوراک پالایشگاه‌ها که همان نفت خام و میعانات گازی است، تخفیفاتی را در نظر بگیرد. پالایشگاه‌ها علاوه بر هزینه‌های جاری با هزینه‌های تعمیرات، حقوق و دستمزد، طرح‌های توسعه ای، طرح‌های کیفی سازی و ساز و کار‌های ساخت انبار برای شرایط سخت روبرو هستند؛ بنابراین با توجه به افزایش هزینه‌های این صنعت دولت باید تخفیفات بیشتری را بر روی نرخ خوراک پالایشگاه‌ها اعمال کند.

عاشوری ادامه داد: میزان تخفیفی که به خوراک پالایشگاه‌ها داده می‌شود پنج درصد کمتر از قیمت فوب خلیج فارس است. تقاضای صنعت پالایش افزایش میزان این تخفیف از ۵ درصد حداقل به ۸ تا ۱۰ درصد است. در همین راستا به مجلس و دولت نامه ارسال و درخواست مطرح شده ضمن اینکه از اعضای کمیسیون انرژی دعوت شده بود دیروز جهت بازدید میدانی از دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بندرعباس حضور یابند که مجددا درخواست صنعت پالایش مطرح شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده