تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد یورویی در منطقه ویژه خلیج فارس

می متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: امسال بیش از یک و نیم میلیارد یورو در منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سرمایه‌گذاری شده است.
سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد یورویی در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش می متالز، حسن خلج طهرانی صبح امروز(۱۹ شهریورماه) در دیدار با برخی از سرمایه گذاران، افزود: این سرمایه گذاری‌ها در صنایع پتروشیمی، معدنی و فلزی از جمله فولاد است.

وی بیان کرد: مرحله دوم گندله سازی مادکوش با ظرفیت تولید سالانه ۲و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن، و مرحله دوم واحد فولاد سازی کاوه جنوب با ظرفیت تولید سالانه یک و دو دهم میلیون تن بیلت فولادی از بزرگ‌ترین طرح‌های در حال ساخت و نصب است.

خلج طهرانی با اشاره به اینکه مرحله نخست فولاد مبشر نور دریا با ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن شمش فولاد از دیگر طرح‌های مهم این منطقه است، اضافه کرد: شرکت پتروپالایش تسخیر با ظرفیت تولید ۳۶ هزار تن حلال‌های نفتی، تولید قیر شرکت پالایش نفت جی، فرو منگنز یکتا فولاد دوران و ساخت شرکت خدمات فنی و مهندسی امین تجارت هرمز از دیگر طرح‌های در حال ساخت و نصب است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح اقتصادی با پیشرفت کاری ۵۰ درصد، در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در حال انجام است.

وی در پایان اظهار کرد: با دو سرمایه گذار خارجی نیز برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس قرار داد منعقد شده است.

عناوین برگزیده