تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۲۸۹۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده پنج شهرستان استان یزد:

معمولا مسوولین سابق یا بستگان مسوولین فعلی به دنبال اخذ مجوز معدن در یزد هستند

می متالز - محمدرضا صباغیان گفت: نباید بستگان درجه یک مسوولین و کسانی که صاحب نفود و قدرت هستند بتوانند از این معادن در زمانی که آن‌ها مسوول هستند مجوز بگیرند.
معمولا مسوولین سابق یا بستگان مسوولین فعلی به دنبال اخذ مجوز معدن در یزد هستند

به گزارش می متالز، محمدرضا صباغیان نماینده پنج شهرستان استان یزد با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های معادن‌خیز است، اظهار داشت: امروز بطور گسترده معادن در استان یزد مورد بهره‌برداری و استخراج قرار می‌گیرند و از آنجایی که معادن از سرمایه‌های ملی و عمومی هستند بنابراین لازم است که به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع فردی با اخذ مجوز یک معدن، در سرمایه‌دار شدن ره صد ساله را یک‌شبه می‌رود، عنوان کرد: معمولا کسانی که در حال حاضر دنبال مجوز معادن هستند و معادن را می‌گیرند افراد ذی‌نفوذ هستند، یعنی این افراد یا از مسوولین سابق و یا بستگان مسوولین فعلی و یا حتی خود مسوولین فعلی هستند.

نماینده پنج شهرستان استان یزد گفت: معادن بطور گسترده دارد مورد بهره‌برداری و استخراج قرار می‌گیرد و در چنین شرایطی لازم است که قوانینی تصویب و اصلاح شود که این معادن به نحور دست استخراج شود.

صباغیان تأکید کرد: استخراج معادن باید به نحوی باشد که محیط زیست را نابود نکند و همچنین نباید مجوز بهره‌برداری از معدن به هرکسی که تقاضا کرد بدون توجه به شایستگی او در این موضوع، داده شود بلکه باید از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استعلام شود که آیا افرادی که تقاضای دریافت مجوز برای معدن هستند شایستگی این امر را دارند یا خیر.

وی تصریح کرد: نباید بستگان درجه یک مسوولین و کسانی که صاحب نفود و قدرت هستند بتوانند از این معادن در زمانی که آن‌ها مسوول هستند مجوز بگیرند.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد افزود: امروز شاهدیم که معادن را به نحو ناشایسته و بد دارند بهره‌برداری می‌کنند و حتی عوارض آن را نمی‌دهند و محیط زیست را نابود می‌کنند که این‌ها نشانه‌هایی است که معادنی که افراد را به سرعت صاحب ثروت می‌کند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ لذا من از مسوولین محیبط زیست، منابع طبیعی، صنعت و معدن و دیگر مسوولین استان می‌خواهم که به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

صباغیان یادآور شد: وقتی یک کشاورز و یا دامدار یک بوته را از بین می‌برد با او به شدت برخورد می‌کنند اما افرادی کیلومترها منابع طبیعی را نابود می‌کنند و با آن‌ها برخورد جدی نمی‌شود.

عناوین برگزیده