تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۲۹۰۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵۰طرح صنعتی در شهرستان بروجن در دست احداث است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم شهرستان بروجن در بخش صنعت مشغول به کار هستند و۱۵۰ طرح جدید صنعتی در این شهرستان در دست اجراست.
۱۵۰طرح صنعتی در شهرستان بروجن در دست احداث است

به گزارش می متالز، سجاد رستمی اظهار داشت:۱۹۴ واحد صنعتی با ۱۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در پنج شهرک صنعتی شهرستان بروجن فعال است که این منطقه را به عنوان قطب صنعتی تبدیل کرده است.

وی، مهمترین واحدهای صنعتی بروجن را مجتمع تولیدی ظریف مصور، نخ نگین، فولاد شهرکرد و ورق خودرو، کاسپین پلیمر، ادوات کشاورزی اعلام کرد و تصریح کرد: برخی از این صنایع شاخص کشوری محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۵۰ طرح صنعتی جدید نیز در این شهرستان مانند ساخت عرش‌های فولادی، کنستانتره سنگ آهن، استحصال منیزیت از دولومیت و تکمیل چرخه فولاد در دست اجراست که تکمیل و راه اندازی این واحدها در دستورکار قرار دارد.

رستمی، از تکمیل و آماده واگذاری چهار شهرک و یک ناحیه صنعتی با تمامی امکانات زیرساختی به متقاضیان سرمایه‌گذار در این شهرستان خبر داد و گفت: در برخی از نقاط دیگر استان چنین پتانسیل و ظرفیت مناسب و مطلوب زیرساختی برای سرمایه گذاری صنعتی وجود ندارد.

به گفته وی ،در سال گذشته نیز افزون ‌بر ۱۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۰ پروژه زیرساختی ویژه شهرک‌های صنعتی در شهرستان بروجن اختصاص یافت و ۲۸ هکتار زمین نیز به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی بروجن، سفیددشت، بلداجی، فرادنبه و ناحیه صنعتی گندمان واگذار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه از پساب و شبکه فاضلاب شهر بروجن در صنعت فولادسازی برای واحد احیاء مستقیم و سیستم خنک‌کننده این مجتمع اشاره و تاکید کرد: واحد تصفیه پساب فولاد سفیددشت به صورت تمام اتوماتیک شامل واحدهای فیلترشنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج، گندزدایی اولیه و واحد اولترافیلتراسیون است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

عناوین برگزیده