تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۲۹۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

جلوی خام فروشی معادن بافت، رابر و ارزوییه گرفته شود

می متالز - نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت معادن اسفندقه واقع در این شهرستان ها، پس از انقلاب صرفا خام فروشی کرده‌اند لذا ضرورت دارد که جلوی آن گرفته شود.
جلوی خام فروشی معادن بافت، رابر و ارزوییه گرفته شود

به گزارش می متالز، صمدالله محمدی شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه زیرساخت های معدنی استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان افزود: در مورد تولید مشتقات کرومیت و فولاد ترکیبی می‌توان مطالعات کرد و این مطالعات در شهرستان بافت، رابر و ارزوییه با وجود ظرفیت ها قابل انجام است.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شده اند و تمامی این معادن در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه در گذشته جزو محدوده اسفندقه محسوب می شدند که امروز فعالیتی ندارند و نیروهای خود را بازنشست کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه های استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت به وقوع پیوسته و بسیاری از دغدغه ها رفع خواهد شد گفت: جاده رابر - کرمان با راهکار ایمیدرو و مشارکت شرکت ملی مس به نتیجه می رسد.

وی بیان داشت: امروز از معادن اسفندقه بازدیدی داشتیم که مدیرعامل ایمیدرو وعده رفع مشکلات را داد و تا امروز اکتشاف مناسبی در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه نشده و برخی پهنه‌ها متعلق به ایمیدرو است که می تواند مطالعات و اکتشافات روی آن انجام شود.

محمدی تاکید کرد: اکتشاف علمی تا امروز در منطقه اسفندقه انجام نشده که ظرفیت های ایمیدرو می تواند آن را محقق کند.

وی افزود: فولاد بافت نقطه امیدی برای مردم محسوب می شود که راه اندازی فاز دوم این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مسائل مربوط به آن پیگیری می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث صنایع پایین دستی فولاد می تواند بخشی از مشکلات بیکاری را در شهرستان بافت را رفع کند و زمینه انجام کارهای خاص در این شهرستان وجود دارد.

 

تولید معدن درآلو در رابر دنبال شود

وی از شرکت مس و ایمیدرو برای احداث جاده معدن درآلو - رابر - کرمان قدردانی کرد و گفت: معدن درآلو ذخایر خوبی دارد و تولید شمش و سایر تولیدات این معدن در رابر می تواند مشکل اشتغال این شهرستان را رفع کند.

محمدی تصریح کرد: انتظار داریم همانگونه که با انرژی مضاعف فعالیت می شود، پس از کارخانه کنسانتره نسبت به صنایع دیگر نیز در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه اقدام شود.

نماینده مجلس: جلوی خام فروشی معادن بافت، رابر و ارزوییه گرفته شود

عناوین برگزیده