تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۲۹۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام:

افزایش ریسک بازار با باز نشدن برخی نمادها

می متالز - مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام بازگشایی نماد‌های شستا، پالایشی‌ها و انرژی سه را عوامل تسریع در روند بازگشت بازار دانست و گفت: با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نماد‌ها بازار را تهدید می‌کند.
افزایش ریسک بازار با باز نشدن برخی نمادها

به گزارش می متالز، فاطمه اسکندری با بیان این مطلب گفت: صف‌های فروش همچنان به صورت هیجانی از سوی سهامداران در حال انجام است. از طرفی صندوق‌ها نیز ناچارند برای نقد شوندگی سهم عرضه کنند.

وی افزود: سهامداران حقیقی باید بدون هیجان صبر پیشه و با تحلیلگران بازار مشورت کنند و در برگشت بازار سهم‌های بنیادی خریداری کرده تا اگر درصورتی‌که در ضرر هستند، جبران شود.

نقدینگی بیشتری برای حمایت از بازار نیاز است

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام با اشاره به حمایت‌هایی که از بازار در حال انجام است، گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است، اما این تلاش‌ها کافی نیست فشار فروش زمانی از بین می‌رود که چند بار صف فروش‌ها جمع شود، با این حجم از معاملات کار بازار بسیار سخت است و نقدینگی بیشتری برای حمایت از بازار نیاز است.

اسکندری درباره عرضه حقوقی‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد حقوقی‌های با پرتفوی بالا با تحلیلی که دارند در این قیمت‌ها فروش انجام نمی‌دهند مگر اینکه ناچار باشند.

وی درباره بازگشایی نماد‌های پالایشی، شستا و انرژی ۳ تصریح کرد: باز نشدن این نماد‌ها موجب کشدار شدن بازار می‌شود؛ اگر این نماد‌ها بازگشایی شوند می‌توانند موجب تسریع در روند بازگشت بازار شود اما در حال حاضر با بسته بودن این نمادها، ریسک باز شدن این نماد‌ها بازار را تهدید می‌کند.

بازگشت بازار نیاز به زمان یک ماهه دارد

مدیرعامل کارگزاری شاخص سهام درباره مصوبه ورود بانک‌ها به بازار سرمایه بیان کرد: این مصوبه تاثیر مثبتی بر بازار دارد، اما نیاز به زمان دارد و هر اقدامی نیاز به گذراندن پروسه‌هایی است که نیازمند زمان است.

اسکندری در پایان گفت: به احتمال فراوان طی یک تا دو هفته آینده بازار به متعادل و نقد شوندگی آن برگردد ولی برای برگشت بازار نیاز به یک زمان یک ماهه است.

عناوین برگزیده