تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۰۸۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار یزد:

مسوولان، پیگیر تحقق تعهدات معادن باشند

می متالز - استاندار یزد از همه مسوولان مرتبط با معادن خواست همه پیگیری‌های لازم را برای تحقق تعهدات معادن و صنایع معدنی استان انجام دهند.
مسوولان، پیگیر تحقق تعهدات معادن باشند

به گزارش می متالز، محمدعلی طالبی روز شنبه در شورای معادن استان همچنین بر پرداخت یک درصد قانون معادن تاکید کرد و افزود: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و از پتانسیل و ظرفیت‌های  زیادی در این حوزه بهره‌مند است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: استان یزد دارای ظرفیت‌های بالای معدنی و درآمدهای بالای حاصل از آن است، اما آنگونه که باید و شاید صاحبان معادن به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند و هر روز شاهد افزایش مشکلات ناشی از فعالیت معادن در استان هستیم.

محمد صالح جوکار افزود: اگر چه برخی معادن در این زمینه اقدامات خوبی انجام می‌دهند، اما بسیاری دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
 
سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی معدن داران، جاده‌ها را تخریب کرده و محیط زیست را از بین می برند، اما در در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی هیچ سرمایه گذاری نمی کنند. 
محمدرضا دشتی  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم افزود: باید برای اجرای تعهدات معدن داران جدی‌تر برنامه ریزی کرد تا آنان به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در این نشست با اشاره  پرداخت حقوقی دولتی معادن گفت: تاکنون افزون بر یکهزار میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن توسط معدنکاران استان به حساب خزانه دولت واریز شد. 

محمدرضا علمدار یزدی افزود: از مجموع ۶۲۸ معدن استان افزون بر ۳۴۰ مورد از این تعداد فعال و مابقی هم بخاطر نبود بازار، نداشتن کیفیت و دیگر دلایل غیر فعال هستند.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته معادن غیر فعال، فعال شوند.
علمدار یزدی ادامه داد: در این زمینه مهلتی برای فعال شدن معادن غیر فعال داده شده  در صورتی که فعال نشوند به بهره برداران جدید واگذار می‌شود. 
رئیس صمت استان یزد خاطر نشان کرد: طبق آمار از سال ۹۵ تا امروز معادنی  غیر فعال بودند به سمت فعال شدن در  حال رشد هستند.

عناوین برگزیده