تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۳۲۲۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فروش سهام صندوق‌ها برای تامین مالی صحت ندارد/ سهم۱۰درصدی عرضه های اولیه

می متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام سهم ۱۰ درصدی عرضه های اولیه، فروش سهام صندوق‌های تحت پوشش این وزارتخانه تنها با هدف تامین مالی را رد کرد.
فروش سهام صندوق‌ها برای تامین مالی صحت ندارد/ سهم۱۰درصدی عرضه های اولیه

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری درباره وضعیت واگذاری سهام مجموعه‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حدود 81 درصد از فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه و عمدتا مربوط به فعالیت‌ صندوق‌های تحت پوشش در بورس عرضه شده و ترازنامه شرکت‌های غیر بورسی در کدال هم نشان از شفافیت دارد که امری مهم در همه فعالیت‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی بوده که صحت ندارد. چرا که جمع عرضه های اولیه بیش از 10 درصد و شامل 8 درصد به عموم و دو درصد به صندوق‌ها نبود. هدف اصلی از واگذاری سهام صندوق‌ها هم شفافیت و ایجاد شرایط مطلوب برای به قیمت رساندن و جلوگیری از مفاسد احتمالی در هر نوع واگذاری و سرمایه‌گذاری بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه حاضر شورای عالی بورس بر قواعد و مقررات نظارت دارد، افزود: براساس این قواعد منابع حاصل از فروش باید صرف سرمایه‌گذاری جدید شود و تقسیم سود بیشتر از 20 درصد و خارج از سرمایه‌گذاری جدید با توجه به اساسنامه نمونه همه‌ شرکت های بورسی  امکان پذیر نیست.

به گفته شریعتمداری این اقدام نوعی صیانت جدی همراه با نظارت بیرونی بر تمامی دارایی بیمه‌گذاران نزد صندوق‌هایی است که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده