تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۳۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کرد

می متالز - حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران صبح امروز پنجشنبه از گمرک و بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کرد

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید اظهارداشت: مجموع صادرات این استان از گمرکات و بازارچه‌های مرزی به پاکستان در سه ماهه نخست سالجاری به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۴۵۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

داوود شهرکی بیان کرد: مجموع صادرات سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست سالجاری به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار بوده که ۳۶ درصد آن به پاکستان انجام شده است.

وی افزود: ۷۸ میلیون دلار کالا طی سه ماهه سالجاری از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌از ۵۲۸ میلیون دلار کالا سال گذشته از این استان به پاکستان صادر شده و کالاهایی به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار نیز به کشور واردات شده که نشان از تراز مثبت تجاری با این کشور دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران به همراه تعدادی از مدیران وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران با هدف بررسی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه تجارت و بازرگانی شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، بازدید از گمرک و بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، بازدید از گمرک و بازارچه مرزی و پایانه تخصصی صادراتی میلک، بازدید از بازارچه مرزی گمشاد و شرکت در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به این استان است.

وجود ۶ گمرک اصلی، هفت پایانه صادراتی (یک پایانه فعال و ۶ پایانه در دست احداث)، وجود یک منطقه آزاد تجاری و ۶ منطقه ویژه اقتصادی، وجود یک بندر تجاری و ۲ اسکله عملیاتی و سایت نمایشگاهی در زاهدان و چابهار و وجود ۱۵ بازارچه مرزی (۹ مصوب و ۶ موقت) از جمله ظرفیت‌های زیرساختی توسعه تجارت سیستان وبلوچستان است.

رییس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی فرش ایران، مدیر تحقیقات مرکز ملی فرش ایران، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، رییس اداره تامین مالی بانک مرکزی، دبیر میز افغانستان سازمان توسعه تجارت ایران حمید زادبوم را در این سفر همراهی می‌کنند.

عناوین برگزیده