تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۳۳۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پروژه جاده دسترسی معادن گیلانغرب احداث می‌شود

می متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از احداث پروژه جاده دسترسی معادن گیلانغرب خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان عمر دولت فعلی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
پروژه جاده دسترسی معادن گیلانغرب احداث می‌شود

پروژه جاده دسترسی معادن گیلانغرب احداث می‌شود

به گزارش می متالز، محسن دارابی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی اجرای پروژه جاده دسترسی معادن گیلانغرب در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه قرار است به طول ۲۱ کیلومتر و در ۲ قطعه ۱۰ و ۱۱ کیلومتری اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه در قطعه اول بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته از سوی سازمان، ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی تامین اعتبار شده است.

دارابی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه سال ها بود که در دستور کار مدیران پیشین قرار داشت اما هیچ‌وقت اجرایی نشد ولی این‌بار مناقصه کار نیز تهیه و پس از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه وجود معارض در طول مسیر اجرای پروژه را از جمله مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: از ابتدای مسیر تا کیلومتر ۲.۵ و از کیلومتر ۵.۸۰۰ تا ۶.۱۰۰ مشکل معارض زمین کشاورزی داریم.

وی همچنین معارض غالب از کیلومتر ۲.۵ تا انتهای مسیر را نیز متعلق به منابع طبیعی برشمرد و گفت: تلاقی با لوله گذاری گاز در کیلومتر ۵.۶۰۰ تا کیلومتر ۷.۲۰۰ دیگر مشکل موجود بر سر اجرای پروژه است.

دارابی در پایان ابراز امیدواری کرد وجود این معارضین باعث اخلال در اجرای پروژه نشود و شاهد بهره برداری از آن تا پیش از پایان عمر دولت باشیم.

در شهرستان گیلانغرب ۵۳ پروانه اکتشاف معادن صادر شده است و این شهرستان یکی از مناطق مستعد و با ظرفیت در زمینه تولید قیرطبیعی محسوب می شود.

عناوین برگزیده