تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۰۴۵۱۹

احداث جاده دسترسی معادن گیلانغرب منجر به افزایش تولید می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار گیلانغرب گفت: احداث جاده دسترسی به معادن این شهرستان منجر به تسهیل در فرآیند استخراج و افزایش تولید در ۲ بخش قیر طبیعی و گچ شده و تاثیر مثبتی در برنامه‌های زیست محیطی و منابع طبیعی باتوجه به پتانسیل بالای محدوده منتهی به معادن از حیث طبیعی را دارد.

به گزارش می‌متالز، «کوروش محمودیان» روز پنجشنبه افزود: توسعه اشتغال پایدار به لحاظ وجود معادن غنی در این منطقه نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب متعاقب اجرای این پروژه است.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر با وجود راکد شدن برخی از معادن به دلایل مختلف و موانع سر راه استخراج میزان تولید و صادرات قیر طبیعی در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم اکنون تولیدات معادن این شهرستان به ۸۰ هزار تن در سال رسیده که به دلیل عدم وجود واحد‌های فرآوری بزرگ در منطقه و استان به نقاط مختلف کشور و همچنین خارج از کشور صادر شده است.

محمودیان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در مدت ۱۵ ماه پیش بینی شده است، افزود: امیدواریم با پشتیبانی لازم در راستای تحقق شعار سال پیش از موعد مقرر به بهره برداری رسیده و در این مدت فاز دوم نیز کلید بخورد.

او ادامه داد: از مجموع ۳۰ معدن قیر طبیعی و گچ در شهرستان، در حال حاضر ۲۲ واحد فعال است که زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این معادن فراهم شده است.

وی گفت: ۱۱ واحد فرآوری تولید پودر بیتومین از قیر طبیعی این معادن در شهرستان ایجاد شده و ۱۳۲ نفر نیز در این بخش مشغول به کار هستند.

۹۰ درصد ذخایر قیر طبیعی استان و بیش از ۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کل کشور در شهرستان گیلانغرب وجود دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده