تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۱۳۳۵۴۲

تحویل پنج هزار تن ریل ملی تولید ذوب آهن به مشتری

می متالز - شرکت ذوب اهن اصفهان در نیمه نخست امسال پنج هزار تن ریل ملی به مشتری تحویل داد.
تحویل پنج هزار تن ریل ملی تولید ذوب آهن به مشتری

به گزارش می متالز، معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت صنعتی بزرگ، قابلیت افزایش تولید و تحویل ریل ملی به مشتری را دارد، بطوریکه صنعت ایران در نیمه دوم سال می تواند تولید را  به  ۱۰ هزار تن افزایش دهد.
مهرداد تولائیان افزود: در دو قرارداد منعقد شده ، شرکت ذوب آهن اصفهان تولید حدود ۱۰۰ هزار تن ریل است که طبق پیش بینی‌ها در طول یک سال آینده تحویل می‌شود.
وی گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان قراردادی بزرگ هم با قرارگاه خاتم برای ساخت ریل زاهدان-چابهار همچنین در قراردادی با شرکت زیرساخت برای تامین ریل چند محور دارد که شامل محور‌های سنندج، رشت، میانه و یزد است که در بازه زمانی یک ساله ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.
مهرداد تولائیان با تاکید بر این که تولید متنوع ریل به نوع واگن بستگی دارد، افزود: در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان بر مبنای سفارشات، ریل تولید می‌کند و در حال حاضر هفت هزار تن ریل تایید شده به دلیل محدود بودن امکان بارگیری ریل به مقصد ارسال نشده و به زودی تحویل مشتری می‌شود.
وی بر تولید ریلی ویژه معادن در شش ماه گذشته تاکید کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ تن از ریل تولیدی برای معادن به مشتری تحویل شده است و محصول آرک معدنی هم با سایز ۳۶ تا چند ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان تولید تجهیزات دیگر ریلی را هم در دستور کار دانست و گفت: در خطوط راه آهن وقتی چند خط بهم برخورد می‌کند شکل ریل تغییر می‌کند که سوزن ریل نام دارد و در مهر ماه تولید این محصول، داخلی سازی شده و با تحقق آن دو هزارو ۵۰۰ تن سفارش مشتری تا یک سال آینده تحویل مشتری می‌شود.
مهرداد تولائیان همچنین از سرگیری تولید میلگرد‌های ۷۰ کروم ۲، برای استفاده در صنایع مس در ذوب آهن اصفهان خبر داد و افزود: ماهانه ۱۰ هزار تن میلگرد‌های ۷۰ کروم ۲ از مواد اولیه به صنایع مسی تحویل داده می‌شود که این در مقایسه با محصولات ساختمانی از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است.

عناوین برگزیده