تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۳۳۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخلفات ۱۸۲ میلیاردی واحدهای صنفی و غیرصنفی یزد در نیمسال اول

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تشکیل قریب ۱۸۲میلیارد ریال پرونده تخلف به دنبال ۵۲ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در شش ماهه اول امسال خبر داد.
تخلفات ۱۸۲ میلیاردی واحدهای صنفی و غیرصنفی یزد در نیمسال اول

به گزارش می متالز، «محمد رضا علمدار یزدی» در این رابطه گفت: طی شش ماهه اول سال جاری تعداد ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد صنفی و غیر صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی خدماتی و خدمات فنی در استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف کشف و در قالب سه هزار و ۳۰۱ فقره پرونده به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال در زمینه تخلفات احتکار، گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و سایر تخلفات جهت رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان این که در این مدت سه هزار و ۱۰۸ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ دریافت شده است، بیشترین تماس‌های تلفنی صورت گرفته را در زمینه گرانی یا اطلاع از قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ، شیر و لبنیات، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی، آهن الات و مصالح ساختمانی و مابقی را به عنوان شکایات مردمی خواند که ثبت و جهت رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

این مسوول گفت‌: از اولویت‌های مهم این سازمان در رصد و پایش بازار و اجرای طرح‌های نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علمدار یزدی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت همواره همراه با مردم است و همشهریان می‌توانند گزارشات  و نظرات انتقادی خود را با این سازمان در میان بگذارند.

منبع: یزد فردا
عناوین برگزیده